KMD 1 - HBSS 1

Sam Day: KMD - HBSS

Hoe vaak is het in de 80 jarige geschiedenis van KMD voorgekomen dat een speler tijdens zijn basisdebuut in het eerste elftal twee doelpunten maakte? Een mooie vraag voor de KMD-quiz. Ik heb het antwoord op de vraag niet, maar ik vermoed zo maar dat het best bijzonder is en niet vaak is voorgekomen.

KMD begon de wedstrijd tegen HBSS in een gewijzigde opstelling. Dennis en Jesse moesten door blessures de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan en ook Bradley is nog steeds herstellende. In Metehan op rechts en Boyd op ‘10’ had de trainer prima vervangers opgesteld. En dan natuurlijk het debuut van Sam.

Het duurde even voor de wedstrijd op gang kwam. Natuurlijk, er was een vrije trap in de 4e minuut van Arend die afketste en door ook Arend weer werd opgepakt waarna een afstandschot volgde. Het verdween over het doel van HBSS. HBSS had meer balbezit, KMD leunde een beetje achterover en liet de tegenstander de bal rondspelen. Echt grote kansen werden er over en weer niet gecreerd. Zo rond de 20ste minuut was er het eerste schot op doel door HBSS. Het leverde geen gevaar op. De wedstrijd kabbelde voort.

Tot in de 26ste minuut Dylan A. met een prachtige pass over wel 60m diagonaal over het veld Sam wist te bereiken. Sam, nu even vanaf de linkerkant spelend, nam de bal goed aan, kapte naar binnen en wist met een laag schot in de hoek de HBSS-keeper te passeren. Dat is nog eens een mooi debuut!

Voor het doel van Odens geen spannende situaties. Tot de 34ste min. Door een misverstand in de verdediging kwam een HBSS speler ineens helemaal vrij te staan. Het schot ging tot grote geruststelling van het KMD publiek, dat weer met veel aanwezig was, voorlangs. De laatste minuten voor de rust was het even ‘alle hens aan dek’ voor KMD. Uit een corner wist een HBSS speler een schot op doel te plaatsen. Odens wist de inzet te pareren, de bal ketste terug. Ook de rebound werd gestopt en KMD kwam met de schrik vrij. Ruststand 1-0.

Na de rust een aanvallend HBSS. Na een mooie voorzet, in de 47ste minuut, over rechts wist een HBSS speler de bal op de lat te koppen. De bal kwam terug voor de voeten van een andere HBSS-speler die niet twijfelde en van dichtbij de gelijkmaker wist in te tikken. Protest van de zijde van KMD wegens hinderen mocht niet baten, de gelijkmaker was een feit. HBSS ging er meer en meer in geloven. De aandacht van de tegenstander was vooral naar voren gericht. Het voordeel voor KMD was wel dat er meer ruimte kwam. KMD kon steeds onder de druk uit voetballen en was met snelle aanvallen gevaarlijker dan haar tegenstander. Diverse kansen van o.a. Sam, Boyd en Randy volgden elkaar nu snel op. De 2-1 bleef uit.

Het was in de 75ste minuut dat Dylan, als meegestuurde luchtmacht, uit een vrije trap ineens vrij voor de keeper kwam te staan. De scheidsrechter floot, op aangeven van de grensrechter, terecht voor buitenspel. Het feestje ging niet door. De spanning nam toe met het verstrijken van de speelminuten. Kansen waren er in deze fase van de wedstrijd voor o.a. Metehan (schot ging over) en Dylan A. (Kopbal in het zijnet uit vrije trap van Arend). Ook debutant Sydney kreeg een mooie kans op de 2-1.

En zo bleef het spannend. Het jonge team bleef vol voor de wist gaan. HBSS kwam er niet meer aan te pas. De ontlading was groot toen, daar is hij weer, Sam uit een corner van Arend de 2-1 wist in te koppen. Spelers en wissels buitelden over elkaar heen. En nog was de koek niet op. Het was al in blessuretijd dat Mitch ongeveer halverwege de helft van de tegenstander een vrije trap mocht nemen. Met veel gevoel legde hij de bal net op de rand van de 5m neer. De uitgekomen keeper kon niet bij de bal en zo verdween de bal tot ieders verrassing en verbazing in het net. En zo was het ineens 3-1 en was de wedstrijd gespeeld.

De 3 punten bleven in Wateringen. Met nog 4 finales te spelen blijft het enorm spannend in de competitie. Volgende week de uitwedstrijd tegen Duno. Zij hebben nog wat punten nodig om helemaal veilig te zijn. KMD zal dus weer scherp moeten zijn. Graag tot volgende week 14.30 uur aan de Mgr. Nolenslaan.