KMD 1 - Duindorp 1

Verslag Frisbeewedstrijd KMD - Duindorp

De voetbalwedstrijd ging door gisteren. Veld 1 kon niet bespeeld worden. Er moest worden uitgeweken naar veld 3, kunstgras. Gevolg was wel dat de harde, stormachtige wind een nog grotere rol van betekenis ging spelen. En zoals we inmiddels een beetje gewend zijn: ook nu weer waren er vele KMD supporters langs de lijn te vinden.

KMD trapte af met de inmiddels bekende spelers en opstelling. Alleen Bradley was vervangen door Wesley. In de eerste helft de wind mee. Het plan? Hoog druk zetten, schieten uit de 2e lijn en vooral proberen voor de rust op voorsprong te komen. Maar ja zoals zo vaak met goede plannen; het loopt toch altijd weer net even anders. Er werd hoog druk gezet, er werd geschoten uit de 2e lijn, maar gescoord werd er helaas niet voor de rust. Door de wind kwamen beide ploegen eigenlijk niet aan soepel lopende aanvallen toe. Het leek voor Duindorp in de eerste helft soms meer op een potje frisbeeën: hoge ballen richting het KMD doel kwamen even zo hard en met een mooie boog en gedragen door de wind terug. Het meest gevaarlijk was Arend die met een vrije trap de lat raakte en diverse schoten op het doel van Duindorp afvuurde. Zoals gezegd geen doelpunten voor de rust en tijd voor plan B in het tweede bedrijf.

Na de rust natuurlijk een ander spelbeeld. De 2e helft leek spectaculair te beginnen. Wesley werd over rechts aangespeeld. Met de bal aan de voet dribbelde hij het strafschopgebied in en wist de bal onder de uitkomende doelman te plaatsen. Helaas; de bal kwam op de paal. Uit de rebound kon jammergenoeg niet gescoord worden.

Na met de schrik vrijgekomen te zijn was het Duindorp dat, met voordeel van de harde wind, nu meer en meer de aanval zocht. Wat KMD niet was gelukt na ca. 45 min voetbal lukte Duindorp wel. Na dik 10 minuten spelen viel de bal halverwege de helft van KMD plots voor een Duindorp-speler. Hij twijfelde geen moment en nam de bal vol op de wreef. Als door een buitenboordmotor aangedreven verdween de bal met hoge snelheid in de kruising. Prachtig doelpunt, onhoudbaar voor Odens. Het was een lelijke streep door de rekening. Nu gelijkmaken, voetballend tegen de wind en tegen een stugge ploeg als Duindorp die toch al niet zoveel doelpunten tegenkrijgt, ja dat is best een uitdaging. En helemaal als bijna vanaf de aftrap na balverlies de bal binnen 2 minuten weer in het KMD doel ligt. De linksbuiten van Duindorp, nummer 14, wist zich te ontdoen van de KMD-verdedigers, trok naar binnen en kon met een geplaatst schot de 0-2 maken.

Een enorme domper voor ons eerste elftal. Ja en wat er dan toch gebeurt is mooi om te zien. Strakke, spannende gezichten langs de lijn. Tussen de lijnen een team dat er als team vol voor gaat. Is het dan veerkracht, teamspirit, een enorme drive om te willen winnen, voetbalgogme, kwaliteit, of .......? Het zal ongetwijfeld van alles een beetje zijn. Feit was wel dat KMD niet bij de pakken neer ging zitten. De aanval werd gezocht en het duurde niet lang of KMD kon de aansluittreffer maken. Een mooi opgezette aanval werd afgerond door een 1-2tje tussen de naamgenoten Dylan G en Dylan A. Het was de laatste die het doelpunt op zijn naam mocht schrijven. Wat Duindorp was gelukt in een paar minuten blijkt ook KMD te beheersen. Binnen ‘no time’ was ook de 2-2 een feit. Nu was het Arend die op aangeven van Jesse na een prachtige actie de bal in de touwen wist te krijgen. Een zucht van verluchting was merkbaar op het veld en daarbuiten. Of was het gewoon de wind?

En de koek was nog niet op. Vanaf de 2-2 was het KMD die het spelbeeld bepaalde. De wedstrijd was binnen een paar minuten totaal gekanteld. Aanvallen gingen lukken, kansen werden gecreëerd en doelpunten konden niet uitblijven. De 3-2 kwam er dan ook. De goed ingevallen Thom wist met een steekpass Dylan G te bereiken. Behendig wist hij de keeper te omspelen en de bal in het doel te tikken. En nu zag alles er toch weer heel anders uit. Niet lang daarna was de beslissende 4-2 in de maak. Een aanval over verschillende schijven werd vakkundig afgerond door Arend die daarmee zijn 2e van de wedstrijd maakte. Kansen op meer doelpunten waren er in de resterende minuten. Het bleef bij 4-2.

Al met al een stormachtige wedstrijd op een stormachtige dag met voor KMD een hele goede afloop. Volgende week weer thuis. Dan is MVV de tegenstander. Zij wisten overtuigend te winnen van Maasdijk. Het belooft weer een boeiende pot te worden. Zien we elkaar weer langs de lijn, dan hopelijk weer gewoon bij het hoofdveld?