Maasdijk 1 - KMD 1 (verslag)

Maasdijk 1 - KMD 1: 1 - 2

Vandaag moet het dan echt gebeuren. Al enkele weken wordt er over gesproken en geschreven. KMD kan het clubrecord van 14 achtereenvolgende ongeslagen wedstrijden breken. Maar dat is natuurlijk niet echt het belangrijkste. Immers KMD heeft door de goede resultaten in de afgelopen maanden het gat naar de koplopers dusdanig teruggebracht dat het zich wellicht in de strijd om het kampioenschap kan gaan mengen. Dat moet dan een vervolg krijgen bij en tegen een tegenstander waar KMD het de laatste jaren vaak moeilijk heeft gehad. Dat de thuiswedstrijd met 9-0 werd gewonnen is voor de statistieken en zeker geen garantie voor een goede uitslag.

We moeten er derhalve gewoon weer vol tegenaan. De wedstrijd, inclusief sterke wind dwars over het veld is nog maar een minuut of 6 oud als Maasdijk een vrije trap te nemen krijgt net buiten het KMD-strafschopgebied. Dat het daarbij blijft en dat er geen kaart volgt is iets waar wij niet over mogen klagen. De Maasdijk aanhang op de tribune schreeuwt om geel en rood. Maar de scheidsrechter trekt hem niet. De vrije trap wordt echter ongehinderd in de korte hoek geschoten.  1-0 voor Maasdijk. De organisatie aan KMD-zijde was hier duidelijk even weggewaaid. Een vroege en onnodige tegentreffer. Een minuut of 10 later is het gelukkig alweer gelijk. Op het middenveld stuurt Mitch Jesse weg die ongehinderd en beheerst afrond: 1-1. Toch prettig zo’n snelle gelijkmaker. Meteen hierna verdedigt Maasdijk na een KMD aanval slecht uit waardoor Dylan G kan voorzetten en Vinnie snoeihard inkopt. In het zijnet…. Even later komt de keeper van Maasdijk niet uitlopen bij een terugspeelbal, waardoor Dylan G er bijna tussen kan komen. Maasdijk doet iets terug door met een goed schot welke prima onschadelijk wordt gemaakt door Odens. De jonge scheidsrechter heeft inmiddels zijn kaarten gevonden en trekt in korte tijd 2 gele kaarten voor Maasdijk spelers. Tot onbegrip van de Maasdijk aanhang. Nog voor rust volgen 2 kansen voor KMD. Dylan G krijgt een goede kans en een corner van Vinnie vervolgt haar weg via de lat het veld weer in. Maar dan toch nog voor rust de voorsprong voor KMD. Jesse neemt een corner welke door Dylan A wordt doorgekopt en via Dylan G in het Maasdijk doel beland. 2-1 voor KMD.

Na rust zet Maasdijk KMD meteen onder druk en wordt een bal uit een corner van de doellijn gehaald. KMD kan counteren en Jesse speelt Vinnie aan die mooi voorgeeft. Boyd probeert te scoren, maar de Maasdijk keeper werkt niet mee. Een mooie KMD aanval, helaas zonder resultaat. In het verdere verloop van de wedstrijd krijgt KMD nog enkele goede kansen waaronder een soort kopbal van Dylan G, maar helaas geen bevrijdende treffer. Aan de andere kant komt Maasdijk ook niet meer tot scoren, maar ontvangen nog wel 2 gele kaarten. De ruststand ook dan ook de eindstand: Maasdijk – KMD: 1-2

En daarmee is het eerdergenoemde record gebroken, gaan de 3 punten in de tas mee naar Wateringen en kruipen KMD en Schipluiden weer iets dichter naar de koplopers Lyra en WV Kranenburg toe. Zo spannend dit……