Club geschiedenis

KMD1 kan de club geschiedenisboeken halen

De afgelopen weken heb ik veel geschreven over ons vlaggenschip. KMD1 is bezig met een geweldige prestatie. Deze lichting kan als eerste in de club geschiedenis de 15 wedstrijden ongeslagen status behalen. En als je de kans hebt en onderdeel bent van deze generatie, van dit team en deze staf, dan moet je die kans pakken. Dan kun je ‘later” terugkijken op iets bijzonders en zo vaak kom je niet in de gelegenheid dat een hele vereniging meeleeft, massaal komt kijken en dat de pers er wekelijks met een mooi stukje in de krant op inzoomt. We hebben net naast de 2e periodetitel gegrepen, maar het is zoals Barry Stevens altijd bij de Henny Huisman’s soundmixshow zei: “vooral zo doorgaan”.

We zullen doorgaan

De afgelopen week las u al op de site dat Martin den Dulk op ad interim basis is toegetreden tot het bestuur in de functie van bestuurslid Algemene Zaken. Martin loopt al jaren rond op de club en heeft er, zo kunt u lezen in zijn introductie, zin in. Martin heeft veel affiniteit met techniek, bouw, onderhoud en verbinding met mensen en dat is net wat we nodig hebben in deze functie. Gelukkig blijft Jan Middendorp beschikbaar voor hand en span diensten en kunnen we op zijn ervaring altijd een beroep doen.

Voor de opvolging van de positie van Jaco van der Tang, bestuurslid Technische Zaken, is het lastiger een opvolger te vinden. Ondanks diverse verkennende gesprekken, is het nog niet gelukt om een kandidaat te vinden. Ook hier gaan we door en zijn er inmiddels nieuwe namen aan de shortlist toegevoegd en zullen er binnenkort weer gesprekken plaatsvinden. We vinden het erg belangrijk dat “de lange termijn” binnen het technisch kader en beleid wordt bewaakt. Derhalve is in het bestuur besloten om een technisch coördinator te werven, die mogelijk ook, op verzoek en indien nodig, bij het bestuur aansluit om over de voortgang te rapporteren.

Merchandise

Nog even en dan kunnen we, ook in het kader van ons 80 jarig jubileum, KMD caps, KMD sjaals en KMD paraplu’s aanbieden. Mooi toch? We beginnen voorzichtig en tegen een vriendelijke prijs met het aanbieden van 50 stuks. En wie weet, volgt er meer. Een collector’s item is de Klein Maar Dapper onderbroek, met het KMD logo op de bips. Zit je de hele dag “op de voetbal”.

De organisatie van het jubileum op 26 april as. loopt crescendo en er zijn ruim 200 aanmeldingen binnen. Dus dat wordt weer mooie verhalen ophalen. Er zijn met Koos Vellekoop plannen om met een heus KMD stripalbum te maken, maar dan het jubileum want anders wordt het te veel.

Wel worden de activiteiten gespreid zodat iedereen deze van te voren “rustig” kan plannen.

Dinsdag 2 april as. is Nathan Rutjes op KMD en 30 maart as. de KMD PubQuiz waarvoor nog slechts enkele kaarten beschikbaar zijn, dus wees er snel bij.

De meiden tegen de jongens

KMD MO15 speelde tegen DWO JO15 en ik mocht fluiten. Waar ik normaal een enthousiast verhaal heb, vond ik er nu niks aan. Een ongelijke strijd en een wedstrijd die wat mij betreft niet gespeeld had mogen worden, ook al was het vriendschappelijk. Ook op deze leeftijd maakt het fysiek tussen jongens en meiden zoveel verschil dat alleen het gevaar voor blessures reëel was. Als scheids moet je de veiligheid bewaken en ik betrapte mezelf er op dat ik de meiden beschermde en bij de meeste contactmomenten in het voordeel van KMD floot. Misschien te veel in het voordeel van KMD en dat begrepen de jongens dan weer niet, maar ik heb ook twee dochters en daar moet je ook vanaf blijven en ook de KMD meiden laat je in het veld met rust. Begrijpen jullie het nu een beetje?

Spel en Plezier

Met Martin den Dulk was ik de afgelopen zaterdag bij een buurman op bezoek. Tijdens het voetbalspel was er een bal ongelukkigerwijs over de omheining midden op de lantaren terecht gekomen en die was gebroken. Gelukkig kunnen we het malheur snel oplossen en begreep de buurman ook wel dat dit soort zaken in het heetst van het spel plaatsvonden.

U kent de schilderijen vast wel van Jeroen Bosch, waar je hele families buiten ziet met oud Hollandsche spelen. Van buiten spelen zijn we zo langzamerhand verkast naar binnen. Geen frisse lucht, met elkaar iets beleven maar binnen alleen met je spelcomputer. Is dit het leven dat je kinderen mee wilt geven? Is dit hoe je ze op wilt zien groeien? U heeft een keuze of je houdt je kinderen stil met TV en een computer of je leert ze samen te spelen en bij voorkeur lekker buiten bij een sportvereniging. KMD bijvoorbeeld waar plezier en vriendschappen voorop staan. Samen lol hebben en samen iets bereiken. Op het veld, in de begeleiding of in het bestuur. We hebben allemaal de intentie om iets goeds te doen bij of voor de club. Iedereen bij KMD is van goede wil en de buurman begreep ook wel dat hier niet op de man maar met de bal was gespeeld.

Voetbal

Lekker hoor zo’n vakantieweek. Geen competitie, even geen verplichting of lekker op vakantie. De batterij opladen heet dat dan en ff wat anders. Ik ben blij dat er volgende week weer een vol programma is. Dat “half” open zijn op het sportcomplex is ook niks. Er zijn dan pakweg zes oefenwedstrijden en toch moet de keuken, de bar, de (bege)leiding acte de presence geven, terwijl het stil is. Geen probleem, maar natuurlijk niet ideaal. Geef mij maar weer een vol programma dan zijn we er weer met z’n allen. Volgende week bijvoorbeeld als KMD1 de uitwedstrijd speelt bij de Maasdijk. Aanvang is 14.30 uur. Tot dan.

image1 image1