VDL 1 - KMD 1 verslag

VDL 1 - KMD 1: 0 - 0

Na de kou van de afgelopen weken en de forse regenval van de afgelopen dagen is het vandaag droog en zonnig. En dus hebben we niet te klagen over het weer. Nou wel dus. Het waait. En niet zo’n klein beetje ook. Gelukkig kunnen wij supporters op of voor de tribune plaatsnemen en staan daar redelijk in de luwte. Anders is het op het veld. Van het begin af aan heeft de wind grote invloed op het spel van beide teams. Geen van de teams kan hierdoor echt zijn stempel op de wedstrijd drukken. Er ontstaat voor KMD meteen een hachelijk moment als de bal in het penaltygebied op de arm van Dennis waait. Gelukkig staat de scheidsrechter er dicht op en laat gewoon doorspelen. Beide teams hebben moeite om gevaar te stichten voor het doel. KMD probeert wat meer te combineren, VDL gebruikt meer de lange bal. Zowel KMD als VDL krijgen kleine kansjes uit schoten van afstand, maar daar blijft het bij. In de 42e minuut gaat de vrijgespeelde Dylan G alleen op de VDL keeper af, omspeelt deze en schuift de bal van links richting doel. Helaas kan een meegelopen verdediger van VDL nog net de bal wegtikken. Na een aardig opgezette aanval van KMD komt VDL er gevaarlijk counterend uit, maar wordt de bal hard voorlangs geschoten. Zo blijft het bij rust 0-0.

Na de rust trekt KMD het spel voorzichtig naar zich toe. Met de iets schuin over het veld waaiende wind in de rug zien de combinaties van KMD er steeds beter uit en ontstaan er meer gevaarlijke momenten voor het doel van VDL. Arend schiet net naast. Een fraaie een-twee tussen Vinnie en Mitch wordt mooi voorgegeven, maar Dylan G kan er net niet bij. Dit was echt een grote kans. Even later countert KMD na een corner van VDL, waarbij Bradley via de keeper en vervolgens Dylan G naast schiet. In de laatste 10 minuten dringt KMD verder aan maar de bal wil er vandaag niet in. Dat lukt ook VDL niet uit enkele corners. En zo blijft de stand na 90 minuten 0-0. Gezien het lichte overwicht van KMD in met name de 2e helft wellicht wat teleurstellend. Aan de andere kant is een punt in een uitwedstrijd zo slecht nog niet.

En zo vlogen in Maassluis de ballen vanmiddag alle kanten op. De spelers hadden het er best moeilijk mee. In de kantine gelukkig een ander beeld: hier gingen de ballen, die huisgemaakte met zalf erop er allemaal wel in. Als koek.

Volgende wedstrijd thuis tegen Wateringse Veld Kranenburg. Met de goede weersvooruitzichten gaat dit vast een heerlijke wedstrijd worden. Tot zaterdag!