KMD 1 bezig aan fantastische reeks

Psychologie

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Je omgeving houdt je met deze bewering vaak klein omdat hoge bomen veel wind vangen en één zwaluw nog geen zomer maakt. Al deze spreuken komen voort uit angst. Angst om met je hoofd boven het maaiveld uit te komen en angst voor een terugval. Doe dus maar gewoon!

Ik wil helemaal niet “gewoon” doen! “Gewoon” is grijze middelmaat en daar wil ik niet bij horen. Ik kom er maar gewoon voor uit; KMD 1 is bezig aan een fantastische reeks en dat is niet gewoon, dat is bijzonder!! Als je al 11 wedstrijden op rij ongeslagen bent, dan ben je met “iets goeds” bezig, dan mag je dat best zeggen of constateren en zelfs van de daken roepen. Ontkennen of het niet benoemen van deze reeks valt onder valse bescheidenheid. Na de gewonnen wedstrijd tegen Verburch ben ik niet meer bang voor een terugval. Niet goed voetballen en toch winnen tegen één van de hoger geklasseerde ploegen uit de poule, doet verlangen naar meer. De blijdschap van de spelers na de winst van “een moeilijke pot voetbal” sprak boekdelen. Onze jongens willen meer en nemen geen genoegen meer met een gelijkspel. Kijk dat zie ik graag, de spelers en de staf zijn mentaal klaar voor een volgende stap en staan met deze overwinning op de 3e plaats in de competitie en 2e in de stand om het periode kampioenschap. Hup KMD!

Hup KMD

Deze week feliciteerde ik Erik Sosef, de voorzitter van Honselersdijk. Honselersdijk werd dit jaar gekozen tot sportploeg van het jaar in het Westland. Een kroon op “het werk” vertelde Erik me. En zo is het. Het verhaal van Honselersdijk lijkt op een sprookje. Vier jaar geleden werden wij nog kampioen van de 3e klasse op het veld van Honselersdijk, een seizoen later promoveerde Honselersdijk op het veld en tegen KMD naar de tweede klasse. Dit seizoen spelen ze, na weer een promotie vorig jaar, in de 1e klasse. Niet eerder speelde de club op een dergelijk niveau. Met Erik mag ik graag over beleid, de structuur van je vereniging en een lange termijn visie praten. Honselersdijk heeft daar belangrijke stappen ingezet, met behoud van de cultuur en identiteit van de club. Leden en supporters komen graag bij deze vereniging, waar de vrijwilliger een belangrijke plaats inneemt, geen gekke dingen worden gedaan of rare ego’s rondlopen.

Ik vind KMD net zo’n mooie club en als we de aandacht die er nu is voor jeugd en selectievoetbal kunnen vasthouden, verder werken aan onze basis (de jeugd, en vooral het behouden van onze talenten) dan voorspel ik KMD een mooie toekomst.

Talenten

Vandaag mocht ik wederom onze jongens van de JO15-1 fluiten. Het werd tegen Monster een iets andere oefenwedstrijd dan in het vorige verslag. Het was rommelig, de tegenstander was agressiever of soms misschien wel irritant. Maar ondanks het 2-3 verlies vond ik KMD de betere ploeg. Ook hier zie ik weer een belangrijk leermoment. Ik zag teleurgestelde koppies na afloop. De volgende keer zijn ze weer scherper en gaan de ballen, die er nu net niet in gingen, er wel in. Soms leer je van een (net) verloren wedstrijd meer dan van een makkelijk gewonnen partij. Laat dat maar aan de coaches Jeremy en Jop over.

Coaches

Afgelopen zaterdag waren de “oud voorzitters” uitgenodigd voor een middagje KMD en natuurlijk om de wedstrijd tegen Verburch te zien. De nog levende oud voorzitters; Ton Verbraeken, Leo Alleblas, Henri Ditewig, Jan van Eck en Hans Verschoor waren er allemaal en ze zijn nog steeds belangrijk voor de club.  We hebben weer goed kunnen bijpraten over het wel en wee van de club en voor mij zijn deze mannen, met een KMD hart, belangrijke “klankborden” of misschien ook wel coaches. Je bespreekt “van alles”; van sponsoring, de sores, de koers van de club etc. en het werd echt gezellig in de bestuurskamer. Zeker na de overwinning van KMD1, toen pupil van de week Nick Meevers Scholte op het podium stond met de spelers Boyd Kleij, Bradley Meijer en Wouter Boer, toen zag je alle generaties en de familieclub KMD bij elkaar. Ik ben trots op onze oud voorzitters en trots op “onze club”.

De trots van de club

Bijna was ik er bij geweest en zag ik mezelf al met Nic Kouwenhoven naar Hoek van Holland afreizen om onze scheidsrechters in spé te ondersteunen bij hun eerste les van de KNVB scheidsrechterscursus. Bijna, want mijn lieftallige ega had een afspraak op visite gepland en die stond iets eerder geboekt. Toch wil ik in deze column Wouter van Spronsen, Liam Valentin, Twan van Cappelle, Dirk en Daan Kouwenhoven en Sara Visser op het podium hebben en hen als nieuwe helden van de club veel plezier wensen met deze cursus. Tussen de overige cursisten van de andere clubs mogen wij met trots verkondigen dat zij met afstand tot het jongste groepje cursisten behoren en dan staat de volgende lichting al weer klaar om clubscheidsrechter te worden, maar die zijn nog geen 14 jaar. Volgend jaar en dan mogen ze wel. Tot die tijd krijgen alle jeugdscheidsrechters een “super begeleiding” op de club van Marco Schregardus en Peter Zuijderwijk. Het gaat goed met ons scheidsrechters opleidingsplan. Schiet me vandaag spontaan te binnen! Zou dit model iets zijn voor de keuken? Heel KMD bakt of de gouden KMD pollepel? We hebben er de faciliteiten voor. Eens kijken wat we met dit idee aankunnen om nieuwe koks en keukenhulpen op te leiden.

KMD1

Zaterdag as. speelt KMD1 om 14.30 uur tegen VDL uit Maasluis. Tegen deze ploeg hebben we nog iets goed te maken. Thuis verloren we de eerste competitie van dit seizoen “smadelijk” met 2-3. Aan het einde van de 2e helft kregen we “het deksel op de neus” tegen 10 man en trok VDL aan het langste eind. Dat mag nu niet meer gebeuren.

Voor onze supporters is het feit dat dit de amateurclub van Robin van Persie is geweest een mooie trekpleister. Misschien komt hij wel kijken? U in ieder geval wel, toch? Steunt onze jongens in “hun mars” door de 2e periode.  Hup KMD!

Maak er een mooie week van.

image1 image1