KMD - Lyra (verslag)

Ja wat valt er te zeggen over een wedstrijd die weliswaar van het begin tot einde boeide maar waar uiteindelijk geen doelpunten vielen? Op de site van het haagsamateurvoetbal is al een verslag te lezen over deze wedstrijd van de week. Een mooi verslag waarnaar ik graag verwijs: https://www.hethaagsamateurvoetbal.nl/

Als er dan toch al een mooi verslag geschreven is dan gebruik ik dit moment om even terug te kijken. Lyra was de laatste tegenstander dit jaar. Het voetbalseizoen 2018-2019 is nu bijna halverwege. Nog 1 wedstrijd te gaan, zaterdag 19 januari tegen MVV’27. De balans na 12 wedstrijden: KMD staat op een keurige 4e plaats. Dat hadden we toch niet meer gedacht na het moeizame begin. Begonnen tegen VDL met een nederlaag, zo terugkijjkend misschien ook een beetje een wake-up call. Om vanaf de 4e wedstrijd een prachtige serie neer te zetten van 9 wedstrijden ongeslagen. Langzaam maar zeker is de lijn omhoog gevonden. Wat mooi is om te zien is dat de groep, die toch op veel plaatsten dezelfde is als vorig seizoen, het in zich heeft om een andere manier van spelen zich eigen te maken. Er zit dus blijkbaar veel potentie en leergierigheid in deze groep. Het spel oogt meer verzorgd, de verdediging staat goed en misschien wel het allerbelangrijkste: er is plezier en bereidheid om elkaar te helpen, te coachen en vooral als team te spelen. Het resultaat mag er zijn: De minst gepasseerde verdediging, de op een na meest scorende ploeg, als gezegd 9 wedstrijden op rij ongeslagen, uit nog niet verloren, een vaste schare supporters die uit en thuis van de partij zijn, enzovoorts. Zijn er dan nog wensen of goede voornemens voor het komende jaar? KMD is vaak tijdens de wedstrijd, zeker in de 2e helft, de bovenliggende partij. Meer balbezit, meer de weg naar voren en ook meer kansen dan de tegenpartij. Dat is mooi, het zou nog mooier zijn als de groep zich ook meer kan belonen voor al dat harde werk, de enorme inzet en de energie die er in gestoken wordt. En dat betekent iets meer kansen ook echt verzilveren. In elke wedstrijd hebben we kansen gehad. Dat zit dus wel snor. Vanaf 19 jan. pakken we de draad weer op. Na een sportweekend, oefenwedstrijden en natuurlijk na de eerst welverdiende rustperiode gaan we volgend jaar ongetwijfeld weer volop genieten van KMD 1.

Voor allen alvast een mooie kerst, een goed oud en nieuw en graag tot langs de lijn bij KMD 1 vanaf 19 jan. 2019.