KMD 1 - DUNO 1 (3-1) verslag

Van een leuke voetbalwedstrijd kan je het warm krijgen. Van het weer zoals vandaag kan je het koud krijgen. Maar waar ik het echt koud van krijg is de minuut stilte voorafgaand aan de wedstrijd van vandaag. En dan die aanleiding. We horen dat afgelopen week een jeugdspeler van DUNO is overleden door een verkeersongeval. En ja, daar heb ik wat over gelezen. Maar nu dringt het wat meer tot me door. Een koud en onmachtig gevoel bekruipt mij….

De wedstrijd start voor KMD in de vertrouwde opstelling, met Dennis weer terug van een blessure en Metehan op de positie van de nog geblesseerde Mitch. Onze jongens gaan meteen voortvarend van start, maar het oogt allemaal wat slordig en gehaast. De stevige wind speelt hierbij zeker een rol. Dylan Groen probeert de DUNO-keeper te passeren met een artistiek hakje, Jesse met een vrije trap en zo zijn er nog enkele kansen te noteren. De bal gaat helaas telkens net naast of net over het doel van DUNO. KMD is sterker en feller en dan moet het eerste doelpunt wel vallen. Dit gebeurt in de 23e minuut. Arend gaat goed door aan de rechterkant van het veld en geeft de bal voor waar Dylan Groen de 1-0 binnenschiet. En 3 minuten later is het weer raak. Nu is het Arend die scoort: 2-0. Alhoewel, vanaf de zijlijn (ergens tussen de dug-outs) zien wij duidelijk dat de wind enkele haren van Dylan Arbouw tegen de bal aanblaast, net voor deze de doellijn passeert. Dus zijn ook zij mogelijk betrokken bij dit doelpunt. KMD blijft hoe dan ook de betere ploeg, DUNO stelt er niet veel tegenover. Na nog wat kansen en mogelijkheden voor KMD volgt eindelijk een serieuze doelpoging van DUNO. Een vrije trap wordt echter door Odens naast gewerkt. De laatste minuten voor de rust laten nog wat serieuze kansen voor KMD zien, zodat het bijna verbazingwekkend is dat we slechts met een 2-0 stand aan de thee gaan.

Vlak na de rust raakt Metehan geblesseerd en wordt vervangen door Bradley. De omzetting die hierbij in het elftal van KMD wordt doorgevoerd leidt tot verwarring. Het KMD spel wordt rommelig en DUNO zet een tandje bij. Hierbij wordt een forse overtreding gemaakt op Arend die roodwaardig is, maar slechts met geel wordt bestraft. Odens brengt redding op een hard schot en even later claimt DUNO een doelpunt. De scheidsrechter wuift dit weg en zo blijft het 2-0. Het wordt nu echt   onvriendelijk op het veld en de scheidsrechter deelt over en weer enkele gele kaarten uit. Rond de 80e minuut is er weer een opstootje (waarom toch steeds….) en deelt hij een 2e gele, dus rode kaart uit aan een speler van DUNO. En ja, dan gaat de tegenstander scoren. KMD heeft het zoals eerder is gebleken moeilijk in een overtal-situatie. DUNO scoort dus de 2-1 en zet alles op alles. Hierdoor ontstaat veel ruimte voor KMD om te counteren en de 3-1 te maken. Thom, ingevallen voor Jules, en Dylan Groen krijgen zo beiden een kans, maar weten deze helaas niet te benutten. In de blessuretijd komt het er toch nog van: Thom weet met zijn snelheid en behendigheid de 3-1 te maken, waarna de scheidsrechter meteen affluit.

En zo weten onze jongens toch weer 3 punten bij te schrijven. Door de overige uitslagen stijgen we (op doelsaldo) naar de 3e plaats in de competitie. Volgende week gaan we naar het gepromoveerde HBSS in Schiedam. Zien we elkaar daar?

Tot slot nog een woordje voor Laurens, Dylan, Dennis, Vinnie en Odens: het is misschien goed om te weten dat jullie als verdedigers ondanks jullie voetbaltechnische beperkingen toch voorzitter van een voetbalvereniging kunnen worden. Het kan hè, het hoeft niet. Maar dit kadootje is voor jullie! Wel zo gepast rond 5 december.