Quick Steps 1 - KMD 1 (1-1) verslag

De weersverwachting voor vandaag: droog en waterkoud. Meer was er over het weer niet te zeggen. En het klopte. Nog even kijken of er geen betaald parkeren is in de wijk. Tot 18.00 vrij parkeren. Dat moet lukken.

Nu dan lekker naar de wedstrijd kijken. Het veld zag er niet al te best uit. De trouwe schare KMD supporters waren als gewoon weer van de partij. Na even wat handenschudden kon de wedstrijd beginnen. KMD speelde met een andere opstelling. Dennis nog geblesseerd en ook Vinnie en Jules stonden niet in de basis. De start was met Wesley, Metehan en Bradley. En direct vanaf het begin was het KMD dat de aanval zocht. Met een prachtige diagonale pass van Dylan A over echt wel 50m werd Ahrend in de loop bereikt. En hij nam de bal vol op de wreef met zijn linkerbeen; hard maar helaas over. Een paar minuten later was het Bradley die op volle snelheid doorbrak. Hij werd goed verdedigd door de sterkt spelende laatste man van Quick Steps. Het was KMD dat het spel maakte. Verdiend werd de 0-1 gemaakt door Mitch op aangeven van Jesse. Mitch was niet alleen overal te vinden, hij nam ook zijn team op sleeptouw, zette ze aan en besefte heel goed dat voetballen tegen Quick Steps meer vraagt dan alleen het voetbal zelf. Hoe jammer was het dan ook dat Mitch met een blessure het veld moest verlaten. Sterkte Mitch en een voorspoedig herstel. Juist in die paar minuten dat we even met 10 man stonden sloeg Quick Steps toe. Een aanval over rechts met een voorzet op de vogelvrije spits die van dichtbij kon inkoppen. Ruststand 1-1. Een run naar de warme koffie en chocomelk in de kantine.

Met vol goede moed weer door en gaan voor de volle winst. Het werd een roerige 2e helft op een veld waar goed en snel voetbal eigenlijk niet mogelijk is. Ook het Quick Steps publiek ging zich, zoals we dat van ze kennen, als 12e man met de wedstrijd bemoeien. KMD had het betere van spel, meer balbezit en creëerde meer kansen. Bijna halverwege de 2e helft was er een vrije trap voor KMD op ca. 20m. Een ideale kans voor Jesse of Dylan A. Het te snel inlopen van de nummer 10 van Quick Steps werd bestraft met geel, zijn 2e en dus kwam KMD met 11 tegen 10 te staan. Het was nu alles op de winst. Vol voor de aanval. Met Thom en Freek als invallers werd nog meer de snelheid van de voorroede gezocht. Het leidde tot zeker 2 ballen die voorlangs gingen maar door gestuiter op het veld niet ingeschoten konden worden. De eindstand was gelijk als de ruststand 1-1. Een punt erbij, toch voelde het ook als 2 punten verloren.

We hebben het als KMD lastig als we met een overtal komen te staan. Tegen VDL, vorige week tegen Verburch en nu tegen Quick Steps. We dwingen af dat onze tegenstander zware overtredingen moet begaan om ons af te stoppen, we belonen onszelf niet door het overtal uit te nutten. Dat is zonde.

Op naar huis, naar de warmte en uitkijken naar volgende week. Dan is promovendus Duno de tegenstander. Zij wisten gisteren te winnen van rode lantaarndrager HBSS met 3-1. We kijken uit naar weer een mooie wedstrijd.