Verburch 1 - KMD 1 0-0 (verslag)

Na de bekerwedstrijd van afgelopen week tegen Alphense Boys (en daar praten we verder maar nooit meer over) vandaag de strijd om de 3e plaats in de competitie tegen Verburch. Omdat de wedstrijd pas om 15.15 uur begint eigenlijk een halve lichtwedstrijd. Het is redelijk fris, maar de trouwe KMD-aanhang is er gewoon weer. Zoals we dat gewend zijn.

De wedstrijd start met een fel Verburch. Vanaf de aftrap zetten ze onze jongens flink onder druk. Tot aan ongeveer de 15e minuut is het vooral verdedigen wat KMD doet. En met het nodige geluk houdt KMD het eigen doel schoon. Verburch is scherper en KMD lijkt wat zoekende. Na een kwartier komt KMD eindelijk gevaarlijk voor het doel van Verburch en schiet Dylan G net over. Maar het is Verburch dat het meest gevaarlijk blijft. Na nog wat kansjes voor Verburch komt KMD vanaf de 30e minuut beter in haar spel. Arend schiet na een mooie aanval recht op de keeper en een wat gemakkelijk gekregen vrije trap wordt in de muur geschoten. Het spel golft nu heen en weer. Door het gedraai blijven onze nekken lekker warm.  Verburch blijft directer voetballen, waar KMD meer probeert te combineren. Er wordt echter niet gescoord, waardoor we met een 0-0 stand naar de koffie mogen.

Na de rust verandert het spelbeeld. KMD is een stuk scherper en dringt meteen aan. Wij supporters kunnen hiervan mooi mee genieten, omdat inmiddels de verlichting is aangezet. Vinnie zet een mooie één-twee op met Jules, maar schiet helaas net over. En een vrije trap van Jules wordt van richting veranderd en gaat naast. KMD combineert nu beter en zet Verburch meer en meer onder druk. Arend slalomt langs 3 tegenstanders en met een laatste krachtsinspanning krijgt hij alleen zijn grote teen tegen de bal, net te zacht om doeltreffend te zijn. KMD voert de druk verder op, maar in het 16 meter gebied ontbreekt het steeds aan een beetje geluk bij de afronding. Verburch komt er zelden nog uit. In de 67e minuut krijgen zij wel een corner. Na een luchtduel komt Dennis ongelukkig terecht (op de voet van een tegenstander) en gaat door zijn enkel. Helaas moet hij worden gewisseld. Jammer, Dennis. Verburch verschijnt hierna ook weer wat vaker voor het KMD doel. Maar ook Verburch lukt het niet om te scoren. In de 79 minuut komt Verburch met 10 man te staan na een rode kaart door een grove overtreding. Vlak hierna maakt een speler van Verburch met reeds geel op zak een overtreding, waarna de scheidsrechter de verkeerde speler een gele kaart geeft. Foutje van de scheidsrechter? KMD zet nu alles op alles om het winnende doelpunt te maken. Maar helaas, ondanks veel corners, meerdere bijna doelpunten lukt zij niet te scoren. Zo eindigt de wedstrijd in 0-0. En kunnen we concluderen dat deze meer spannend dan goed was, maar zeker leuk om te volgen.

Rest mij nog te zeggen dat de scheidsrechter goed overeind bleef in deze wedstrijd die vooral van de zijde van Verburch hard was, getuige het aantal uitgedeelde gele kaarten. Maar de inzet van onze jongens was hartverwarmend. Wel zo lekker met dit weer.