KMD - HVV Hercules (verslag)

KMD HVV Hercules 8 - 1!

Ja het stond gisteren echt op het scoreboard na ruim 90 min gespeeld te hebben. Na de uithaal tegen Maasdijk, de strakke overwinning tegen Duindorp was het gisteren Hercules die KMD aan de zegekar wist te binden. Het schrijven van een verslagje van de wedstrijd is altijd zo’n momentje om even terug te blikken op de wedstrijd en jezelf en anderen de vraag te stellen: wat is er ook al weer allemaal gebeurd? Nou, best veel. Het weer zat mee, na een week met de nodige regen was het nu prachtig voetbalweer. Zo af en toe een zonnetje, droog, niet al te veel wind en een grasmat die uitnodigde om eens een lekker potje op te voetballen. Hercules, de tegenstander, is een promovendus. De ploeg had tot gisteren 7 punten bij elkaar gespeeld. Gewonnen van Maasdijk en VDL en gelijk tegen Naaldwijk. Zo op papier dus een tegenstander om rekening mee te houden. Dat al binnen 10 min. de 3-0 van het scoreboard was af te lezen had denk ik niemand ook maar durven dromen. Een paar supporters die na rond 15 min spelen aan kwamen lopen vroegen met een cynische ondertoon “is dit echt?” nadat ze een blik op de score hadden geworpen. Ja het was echt, 3 doelpunten binnen 10. minuten. En ja als je er dan als maker van dit verslag niet echt rekening mee had gehouden met het schrijven van een verslag, ja dan heb je niet helemaal scherp wie nu welk doelpunt heeft gemaakt. Dus dan maar uit het hoofd en verslag doen van de bijzondere momenten die me zijn bijgebleven.

In eerste instantie de eerste goal. Jesse had 3 keer kunnen oefenen op de ideale corner. De 3e corner op rij leek verwerkt te worden door de Hercules verdediging maar de bal viel voor de voeten van de vrijstaande Jules die met een droge knal vanaf ca 10 meter het net wist te vinden. Toen 2 min. later Jules was doorgebroken en door de keeper onderuit werd gehaald (Dylan schoot de strafschop geplaatst in) stond het al snel 2-0. Ook het 3e doelpunt werd binnen de 10 min gemaakt. Voor de rust was er niet zo heel veel spektakel meer. Hercules kwam iets meer aan voetballen toe, echt gevaarlijk werd het niet.

Na de rust een feller Hercules dat toch nog probeerde snel een doelpunt te maken. Uit het niets was daar ineens een strafschop voor Hercules. Na een hoge bal gevangen te hebben wilde Odens snel het spel hervatten met een uitworp. De bal glipte uit zijn hand zo in de voeten van een tegenstander. De overtreding die volgde werd met geel en een strafschop bestraft. 3-1. Hercules kreeg even de idee dat er misschien nog iets te halen viel. Odens moest tot twee keer in actie komen, daarna viel de 4-1 voor KMD. Vanaf dat moment verschillende prachtige acties en uitgespeelde aanvallen. Jesse zijn doelpunt, nadat hij 3 spelers was gepasseerd en ook de keeper achter zich liet, was er een om in te lijsten. Prachtig. Maar ook Wesley op aangeven van Jesse pakte zijn doelpunt mee. En ook Bradley, gewisseld voor Jules wist te scoren. Zo werd het na een turbostart in de eerste 10 min. in de 2e helft een doelpuntenfestijn met uiteindelijk de 8-1 op het bord. Voldaan huiswaarts.

Volgende week een bekerwedstrijd tegen Alphense Boys op KMD. Zij speelden gisteren 0-0 tegen Aarlanderveen. De eerst volgende competitie wedstrijd, een mooi affiche: Verburch - KMD. Verburch moest gisteren buigen voor MVV’27. Verburch staat nu 3e met 12 punten, KMD is 4e met 11 punten. Dat belooft een mooie pot te worden.

Graag tot volgende week op KMD bij de bekerwedstrijd.