Sorry

Niet Leuk

Soms zijn er van die weken, die zijn gewoon niet leuk. De afgelopen week stond KMD niet lekker in het nieuws en waren er interne perikelen. Samen met de bestuursleden heb ik spitsroeden gelopen om escalaties te voorkomen.

Dat is hard werken, zeker als de emoties na wanordelijkheden tijdens het OktoberFest bij de slachtoffers in alle heftigheid weer terugkomen. De beelden komen als het ware weer terug. Zo hebben we de afgelopen dagen weer de nodige zorg en aandacht besteed. En juist met elkaar in gesprek zijn blijft zo enorm belangrijk. Volgens de publicatie in het AD worden de daders volgend jaar berecht en daarbij flink aangepakt.

Maar er speelde meer deze week, waar ik en het bestuur later op terugkom. De hele week praten om neuzen weer de goede kant op te krijgen, gaat ook mij niet in de koude kleren zitten. De lust om copy te schrijven voor deze column is er even niet. Sorry, het spijt me.

Het spijt me

Het kunnen uitspreken van de woorden “het spijt me” siert mensen. Als je je kwetsbaar kunt opstellen ben je bij mij een groot mens. Zo hadden de genoemde agressors in bovenstaande alinea een gebaar kunnen maken. Kennelijk is het gebrek aan empathie dermate groot en het reptielenbrein bij deze mannen dermate klein dat een gebaar naar de slachtoffers er niet in zit. Ik maak me er weer boos over. Sorry!

Boos

En ook als je boos bent op iemand binnen de club moet het toch mogelijk zijn om “in gesprek” te blijven? Jezelf kritisch in de spiegel blijven kijken is een mooie eigenschap. Ik heb geleerd dat als je met één vinger naar een ander wijst, er altijd drie naar jou toe wijzen. Niet met elkaar willen praten hoort niet bij onze vereniging.

Positivo

U kent mij als een rechtgeaarde positivo en ik kan niet boos afsluiten. Met opgeheven hoofd, veel energie en alle kracht gaan we verder. Never waste a good crisis, is een belangrijk Engels gezegde. We zullen met het bestuur hiervan leren, eerder op de onderbuik van de vereniging reageren, strenger en strakker moeten zijn.

Trots

Natuurlijk ben ik trots op onze jongens van het eerste team. In en bij Schipluiden werd 0-0 gespeeld. Na een uitstekende 2e helft ontbeerde net dat beetje geluk om de drie punten mee naar Wateringen te nemen. Misschien kunnen we de wedstrijd tegen Maasdijk met twee 2e helften beginnen? Het vertrouwen om door te pakken op de ingeslagen weg moet dan het verschil maken. U kunt het allemaal meemaken zaterdag as. tegen Maasdijk om 14.30 uur. Dan hoop ik u de hele dag weer te ontmoeten.

image1 image1