KMD 1 - Naaldwijk 1 verslag

De eerste derby

Nadat we de eerste wedstrijd hadden verloren, en de tweede gelijk hadden gespeeld, was het nu tijd voor de winst. De eerste winst moest dan maar komen tegen Naaldwijk, voor KMD altijd een lastige tegenstander. Er moest gewonnen worden om aansluiting te houden met de subtop. Na het gelijke spel van vorige week toch een aantal veranderingen in het team Dylan A. en Thom zijn terug en Mitch keerde terug op het middenveld. Na een minuut stilte voor het overlijden van een erelid van Naaldwijk kon de wedstrijd Beginnen. Dat Naaldwijk hetzelfde idee had als KMD bleek al binnen de eerste 5 minuten: ze combineerden goed en dat  leidde al gelijk tot een eerste kans. Naaldwijk hield de bal goed in de ploeg en KMD moest toch wel wat achteruit en had het zwaar tegen de voorhoede van Naaldwijk. KMD probeerde het met lange ballen maar het bleef bij kleine kansjes. KMD moest toch wel een tandje bijzetten, maar dat leidde ook tot de eerste gele kaart. Maar de toon was gezet en we kregen ook een goede kans toen Thom goed doorging en Arend de kans gaf, maar deze miste net. Dat Naaldwijk ook niet scherp was bleek wel dat ze kans op 1 tegen 0 hadden maar misten voor een open goal.  Zo gingen we met een 0-0 stand de rust in nadat Dylan G. na een zeer mooie beweging de tegenstander dolde maar de  keeper zijn schot goed stopte.

De tweede helft gaf toch een ander spelbeeld. Je merkte dat allebei de ploegen niet tevreden waren met een gelijk spel en de messen werden geslepen; er werd gevochten voor iedere meter wat resulteerde in een aantal gele kaarten aan beide kanten, wat  het voetbal niet mooier maakte maar wel spannender. Het leek erop dat Naaldwijk wat vermoeid raakte en ze verloren het overwicht. De spelers van KMD vonden elkaar wat makkelijker en kregen nu de meeste kansen. Een paar mooie solo’s van Thom maar hij was niet erg gelukkig in de afronding. De volgende kans was voor Jules die ingevallen was voor Thom die netjes de bal meenam maar ook weer ongelukkig was met zijn schot wat in het zijnet belande. Vlak voor tijd toch eindelijk de score voor KMD maar werd onterecht afgekeurd door de scheidsrechter. Net toen leek dat de wedstrijd naar een bloedeloze 0-0 afstevende scoorde Naaldwijk in minuut 93 de 1-0.

Wat een domper ,weer hard gewerkt en geen  punten. De conclusie blijft dat we een echte “killer” missen die de kansen die we krijgen ook daadwerkelijk afmaakt. Dan moeten de punten volgende week maar opgehaald worden in Schipluiden, de volgende tegenstander van KMD.