We gaan weer voetballen

Het begin is er

Zo langzamerhand zijn de shirts en de coachjassen weer uitgedeeld. De eerste verdieping ziet er weer netter uit. Jan en Rinze hebben de spullen weer verdeeld over de teams. De eerste trainingen zijn weer geweest. We zijn er weer klaar voor.

We weten ook dat er juist in het begin weer gestuurd moet worden op de automatismen, want het is voor iedereen na twee maanden “rust” weer wennen, zowel binnen als buiten het veld. Er gaat er ook nog veel fout of niet naar wens. Om de organisatie weer op rolletjes te laten lopen, wordt er weer hard getraind en wordt er weer overlegd of vergaderd. We proberen het iedereen naar de zin te maken, maar dat is best moeilijk: zoveel mensen en zoveel wensen. En iedereen vindt de belangen van zijn of haar team of van zijn of haar kind de aller hoogste prioriteit hebben. We kunnen alleen maar helder duidelijk communiceren en uitleggen waarom er keuzes zijn gemaakt. Waarom speel ik niet in het 1e team? Waarom trainen we niet meer op de woensdagavond? Waarom sta ik reserve? Waarom heb ik bardienst? En zo zijn er misschien nog zoveel vragen. Ik vind het belangrijk dat het waarom altijd kan worden uitgelegd en de motivatie of keuze daar hoeft u het niet mee eens te zijn. Daar hebben we nu een bestuur, een trainer en een staf met begeleiders en aangewezen vrijwilligers voor samengesteld. Bent u het dan nog niet eens met de keuze dan wordt het hoog tijd om toe te treden tot het bestuur, de trainersstaf of vrijwilliger te worden. Wellicht kunt u dan uw visie omzetten in beleid of meehelpen om de club verder vorm te geven.

Het begin is er. We gaan weer voetballen!

We gaan weer fietsen

Fietsen heeft niets met voetballen te maken en toch praat ik hier met u over fietsen. Graag wil ik in deze rubriek reclame maken over de KMD Toerclub. Misschien bent u net terug van vakantie en heeft u weer zin om meer te bewegen. Die overtollige vakantiekilo’s moeten er immers af en ook hier gaat het niet om prestatief fietsen, maar lekker recreatief een tochtje maken op zondag morgen. Ik heb de KMD toershirts gezien en die zien er mede dankzij sponsoren fantastisch uit. Alleen om dat shirt te dragen is het al geweldig om eens mee te fietsen. Kijkt u maar voor de aanmeldding op de website.

Piet Hollaar is er ook weer

U heeft vast wel het nieuws rond Piet Hollaar gevolgd. Piet heeft een zware hart operatie achter de rug. Maar vorige week was Piet weer op KMD om de oud internationals te begeleiden bij het Old Stars toernooi. En deze zaterdag kreeg Piet uit handen van oud trainer Martin de Graaf een mooie beker. KMD1 oefende tegen de nieuwe ploeg van Martin de Graaf, Ariston’80 uit Delft. Piet is weer op zijn stek en het gaat goed. En wie kan je dan de eerste keer als scheidsrechter beter begeleiden dan de beste vrouwelijke scheidsrechter uit de regio, Lizzy vd Helm. Piet glunderde weer van oor tot oor. Welkom terug, Piet. We gaan er weer een mooi seizoen van maken.

Nagenieten

Ik sprak Old Stars initiatiefnemer Theo de Reuver en die had nog steeds een big smile van die fantastische dag vorige week. “Wat een belevenis”, “iedereen heeft het er nog over” en “er waren afgelopen dinsdag 18 man en ook een vrouw aanwezig op de training”.

Thomas van der Schoor verzorgt deze week op de site “the Old Stars documentaire”. KMD heeft goede sier gemaakt en dan mogen best even nagenieten. We staan met “Walking Football” op de kaart en hebben al diverse uitnodigingen te pakken om toernooien te spelen bij Feyenoord etc. Ik ben trots op Theo en al die oude sterren die plezier beleven aan het voetbalspel en de gezelligheid op KMD.

Ambitie

Afgelopen zaterdag werd er weer lekker geoefend door onze 1e selectie en hoewel er nog potentiele kandidaten voor dit team op vakantie zijn, gaven de aanwezige spelers hun visitekaartje af. Mooi om te zien dat er weer fris en met plezier wordt gespeeld.

De ambitie van het bestuur op speltechnisch niveau staat keurig samengevat in het beleidsplan 2015-2020. We gaan ons erg sterk maken om deze de komende jaren ook waar te maken. Het bestuur probeert hierbij de vereniging zo goed mogelijk te organiseren en te faciliteren. Een stabiele vereniging is het begin van prestaties, te beginnen bij onze jeugd. Zij zijn de natuurlijke toevoer van spelers voor de selectie. We zijn benieuwd naar de prestaties.

Op het organisatorische vlak zijn er natuurlijk ook ambities. Zo zijn we dit seizoen toe aan het “pannaveld” achter de kleedkamers, komt er meer reuring op donderdagavond en de zaterdagmiddag en groeien we met de Old Stars toe naar invulling van het credo: “club voor het leven”. U bent nog niet van dit bestuur af.

Supporters

Ik ben altijd blij als ik de bekende gezichten weer langs de velden zie staan.  Hondstrouw en jaar in jaar uit KMD ondersteunen. Hartstikke mooi. Welkom terug supporters van KMD.

Op de site kunt u volgen waar het 1e team of een ander team weer speelt. Veel plezier op KMD.

Piet H Piet H
image1 image1