“Old Stars never die”

U bent net terug van vakantie en dan is het goed om deze weken nog even na te genieten. De temperaturen zijn immers nog goed. En als je niet op vakantie bent geweest, of in eigen land bent gebleven, wat een mooie zomer heb je dan gehad!

Het is goed om even afstand te nemen van de dagelijkse sleur en andere mensen te ontmoeten of je alleen te concentreren op het eigen gezin. Maar ook de festivals zijn in trek bij onze jeugd. Of het nu gaat om de feestweken in het Westland of het Lowlands popfestival, even met de voetjes los van de vloer. Even geen gezeik of “moeten” en ook even geen KMD. Dat is goed. Ik kan u vertellen, we zijn er nog en hoe?

De hele zomer door

Als u terug bent, ziet het er een beetje anders uit. Jan Middendorp heeft met zijn onderhoudsploeg weer een huzarenstukje uitgehaald. Er is veranderd, weggegooid, gerepareerd, geschilderd, gesaust, nieuwe gordijnen etc. Hulde en bedankt heren en dames, die weer zoveel voor de club hebben betekent. De hele zomer door is er geklust en het ziet er weer fris uit.

Wil Mieremet - Leerdam

Dames 7x7 speelster Wil Mieremet – Leerdam werd op 14 augustus jl. 60 jaar. Nu sta ik niet zo vaak stil bij verjaardagen van onze leden, maar voor Wil maak ik graag een uitzondering. Wil is vanaf “het begin” betrokken geweest bij ons damesteam en dat was pionieren tussen al die mannen. De dames zijn gestart in 1974 en kijk eens wat er nu aan dames en meisjes elftallen staat. Daar is Wil mooi bij geweest en nu is Wil er nog steeds bij. De dames 7x7 is een mooie enthousiaste groep, die nog te weinig aandacht krijgt in deze rubriek. Van harte gefeliciteerd Wil en dat er nog vele mooie jaren mogen volgen. Zeker nu met WalkingFootball zit je tot ver na de AOW gerechtigde leeftijd goed bij KMD. Wij zijn er trots op dat je nog steeds op KMD rondloopt. Proost!

Nieuwe kansen

Ook onze nieuwe trainer voor de A selectie, Martin de Mooij, is vorige week zaterdag gestart. Elders op de site staat een mooi interview met Martin.

Een nieuwe ronde betekent voor iedereen nieuwe kansen. Voor de spelers, de staf maar voor de hele vereniging en de supporters die benieuwd zijn naar de verrichtingen van de selectie. We gaan het meemaken in dit seizoen. Op 22 september begint de competitie, de weken ervoor zijn er beker wedstrijden en voor die tijd wordt er hard getraind en worden er vele oefenwedstrijden gespeeld. Dinsdag as. speelt KMD1 thuis om 20.15 uur en KMD2 uit en volgende week zaterdag speelt KMD1 thuis om 14.30 uur. Komt dat zien.

Walking Football

Sinds 18-8-2018 is KMD weer een sporttak rijker. Walking Football is voor 60 plussers die graag willen bewegen en op KMD tegen een balletje willen trappen en na afloop gezellig samen willen zijn. Voor de goede orde; Walking Football is niet alleen voor heren maar ook voor dames.

In ons beleidsplan 2015 -2020 stond het adagium “KMD club voor het leven”. Het staat als header op onze website. In het beleidsplan kunt u teruglezen dat er vier jaar gelden al plannen waren om ook de ouderen langer aan onze club te binden. Hoe? Dat hadden we nog niet helemaal uitgewerkt. Fit zijn, blijven en bewegen sluit mooi aan bij het voetballen en toen deze sport steeds meer in het nieuws kwam, dachten we toch ook; is dit niet iets voor ons? De afgelopen vier maanden is het bestuur samen met initiatiefnemer van het eerste uur, Theo de Reuver, druk bezig geweest om de organisatie op poten te zetten. De afgelopen weken was er mooie publiciteit voor onze club in de Westlandse weekbladen en kon u de campagne “weg met de Geraniums” in het dorp tegenkomen. Samen met Stg. Ouderenfonds is een fundament neergezet waar we als vereniging erg trots op mogen zijn. De KMD Old Stars zijn op zaterdag 18-8-2018 geboren en we zijn gestart met twee teams. Wilt u zich ook aansluiten, neem dan contact op met Theo de Reuver dereuvertheo@gmail.com

KMD Old Stars

“Western Stars never die” is een mooi stukje muziek van de artiest Chris Isaak. Hij beschrijft hierin een muzikant die tot op hoge leeftijd nog optreedt, weliswaar niet meer het grote succes heeft maar nog steeds geniet van het optreden en het contact met fans.

En zo is het ook met “onze” Old Stars. “KMD Old Stars never die”. De KMD Old Stars vermaken zich inmiddels opperbest op onze club, trainen op dinsdagmiddag, schrijven een nieuw hoofdstuk in hun kleedkamer verhalen, sporten met elkaar en het is vooral gezellig.

Afgelopen zaterdag was de “kick off” met een toernooi waar 8 verenigingen deelnamen en KMD was vertegenwoordigd met 2 teams. Wat een begin is dat? En dan mag je ook nog voetballen tegen ADO Den Haag, Feyenoord en de oud internationals Ben Wijnstekers, Piet de Vries, Simon Tahamata, Henk Warners, Ernie Brandts en Kees Kist.

En wat een mooie dag voor KMD werd het. Met vele vrijwilligers werd er een top evenement opgezet. Met z’n allen hebben we KMD weer op de kaart gezet, de pers, de politiek en vooral de deelnemers waren laaiend enthousiast. De oud internationals kregen het mooie KMD jubileum boek “je had er bij moeten zijn”. En KMD kreeg een gesigneerd shirt van het NL voetbalteam. Die krijgt een mooi plekje in de bestuurskamer.

Zin an

Kijk, zo’n Old Stars evenement geeft mij weer zoveel energie en zoveel zin in het nieuwe seizoen. Ik heb er zin an! Ik hoop u de komende weken weer te zien op de club. Tot gauw!

Peter van den Berg, voorzitter sv KMD

UXQU5825 UXQU5825