Fijne dagen!

De eerste helft van het seizoen zit er weer op. Op zaterdag 23 december jl. speelde verschillende jeugdteams nog het Westlands Kampioenschap in de zaal en was er in de ochtend op KMD nog de gelegenheid om het Jumbo plaatjesboek vol te krijgen. In een volle kantine werd druk geruild en vonden de extra aangerukte dozen vol met plaatjes gretig aftrek. Iedereen wil zijn boek vol krijgen en zoekt nog het missende plaatje van Jesse, Merijn of Yfke want deze mogen natuurlijk niet ontbreken in het boek.

Vrijwilligers

Een club kan niet zonder vrijwilligers, zij zijn het fundament van de vereniging. Ook een mooie actie als het Jumbo plaatjesboek is alleen maar mogelijk door de inzet van toppers zoals Esther, Patrick, Joyce en nog vele anderen. Daarom is het zo belangrijk je steentje bij te dragen aan de club.

Peter van der Berg weet als geen ander hoe belangrijk het is om een beroep te kunnen doen op vrijwilligers en hen vooral te koesteren. Ik ben daarom erg blij dat Peter zich in het nieuwe jaar op deze taak zal gaan richten.

De bar kan ook niet draaien zonder de inzet van onze barcaptains. Zij staan op zeer regelmatige basis achter de bar en helpen de ouders die “eenmalig” de teambeurt hebben deze zo mogelijk te verzorgen op de zaterdag. De barcaptain is van essentieel belang om de zaken soepel te laten verlopen. Daarom waren we ook erg enthousiast toen onze nieuwe sponsor “Van der Valk A4/Den Hoorn”, als tegenprestatie voor de sponsoring van KMD onze captains op 10 december uitnodigde voor een volledig verzorgde lunch.

Mocht je nog geen vrijwilliger zijn, meld je dan aan! Want hoe meer extra handjes we hebben binnen de club hoe makkelijker het is.

Zoals bekend is de vacature voor bestuurslid Technische Zakennog vacant, mocht je interesse hebben of iemand weten laat het weten. Tevens zullen we binnenkort een vacature plaatsen voor een communicatie/marketing topper. Als KMD doen we zoveel mooie dingen, die willen we natuurlijk graag uitlichten en delen, dus ben jij thuis in de communicatie en wil je je steentje bijdragen meld je dan aan!

Algemene Leden Vergadering

Op 10 november jl. hebben we een drukbezochte ALV gehad. De bestuursleden hebben allemaal gepresenteerd wat ze het afgelopen seizoen hebben gepresteerd. Maar bovenal waren er verschillende personele wisselingen in het bestuur. Zo traden Ruud Boer (sponsoring), Frank Hollaar (senioren/vrijwilligers), Dide van Adrichem (secretaris) en Peter van de Berg (voorzitter) af en zijn Marleen van Paasen (secretaris), Dennis de Ket (Horeca) en Patrick Kriek (voorzitter) door de ALV benoemd. Dit betekent dat we dus met een kleiner bestuur verder gaan met de intentie de club slagvaardiger te kunnen besturen.

Dennis is al druk bezig om zijn horeca portefeuille goed in te vullen. Hij heeft ongelooflijk veel gesprekken gevoerd met betrokkenen en leden om een goed beeld te krijgen wat we kunnen verbeteren in onze kantine. Dennis zal deze input analyseren en hierna gefaseerd deze verbeteringen door gaan voeren.

Ook goed om te zien dat Marleen al na twee maanden zo goed in haar rol zit. Als secretaris komt er veel op je af en is het belangrijk om de structuur goed aan te brengen. Compliment hiervoor!

Een zware domper op de ALV avond was de onverwachte afwezigheid van Peter van der Berg. Peter was fysiek helaas niet in staat om de avond bij te wonen. Hierdoor moesten de festiviteiten rondom zijn afscheid even on hold gezet worden. Inmiddels hebben we een nieuwe datum gevonden, namelijk 13 januari. Tijdens de nieuwjaarsreceptie gaan we er een mooi feest van maken. Een middag met muziek, drankjes en goede voornemens. Komt allen!

Kampioenschappen

Met het einde van de eerste helft van het seizoen zijn er uiteraard ook kampioenschappen bij de jeugd te vieren. Zij spelen vaak twee of soms drie competities in het seizoen. Vorige week zaterdag viel het kampioenschap van de JO14-1 te vieren met daarin toppers als Tijmen, Dimmi, Sam en Daan. Er moest bij WIK nog wel even gewonnen worden maar toen was het kampioenschap binnen. Aan mij de eer de huldiging te verzorgen.

Ook de JO17-1 trok op de laatste speeldag nog aan het langste eind. Na het gewonnen oefenduel tegen Zestienhoven bleek de naaste concurrent VDL punten te hebben laten liggen en kon ook voor de 17-1 het kampioenschap gevierd worden.

KMD 1 heeft eerder deze maand op het laatste moment de eerste periodetitel laten glippen. Maar niet getreurd we hebben nog veel wedstrijden deze competitie te spelen en de onderlinge verschillen zijn minimaal. KMD 2 speelt eveneens een goede competitie. Het was zonde dat ze de laatste wedstrijd tegen Monster niet wisten om te zetten in winst waardoor ze als nummer 1 de winterstop in zouden gaan, maar 2e is natuurlijk ook al een mooi resultaat.

Deze periode in het jaar gebruiken we tevens om de contracten met de trainers te evalueren. We zijn zeer verheugd om te melden dat zowel Dennis Roerade (KMD 1) als Edwin Canten (KMD 2) ook komend seizoen als trainer bij KMD actief zijn.

Winterstop

We gaan de komende twee weken genieten van heerlijke vrije dagen. Op 6 januari starten we het jaar weer met de jaarlijkse klaverjasmarathon en het befaamde rad van fortuin waar natuurlijk weer mooie prijzen te winnen zijn. Altijd een mooi feest om daarbij aanwezig te zijn.

Tot slot wil ik jullie hele fijne dagen toewensen en een mooi, sportief en succesvol 2024!

Patrick Kriek

3e36637c-9073-4300-8786-29258b97b1cd 3e36637c-9073-4300-8786-29258b97b1cd