Nikki v.d. Burg naar ADO Den Haag

Als peuter kwam ze al met haar broertje Daan mee naar KMD. Altijd in de weer met een bal. Toen ze de leeftijd ervoor had wilde ze ook voetballen. Maar ze vond het ook wel spannend. Haar vader moest de blaren op z’n tong kletsen om haar op het trainingsveld te krijgen. Maar toen ze daar eenmaal overheen was, zorgde ze iedere week voor bewonderende blikken. Vooral bij de tegenstanders. Wij waren al snel gewend aan het feit dat Nikki v.d. Burg een prima voetballer is (one of the guys”), en vonden het al vrij snel normaal dat ze tot de allerbesten in haar leeftijdscategorie behoort. Maar de ouders van tegenstanders konden vaak hun ogen niet geloven, en tegenspelers wisten helemaal niet wat ze meemaakten. Vaak enigszins voorzichtig beginnend tegen ”dat meisje” wisten ze binnen de kortste keren dat Nikki geen genade kent. Met haar vlijmscherpe tackles, maar ook haar overzicht, schotkracht en kopkracht heeft ze menig wedstrijd beslist.

Wat zijn we dan ook trots dat Nikki enkele maanden geleden gevraagd werd om na een stageperiode volgend seizoen daadwerkelijk bij ADO Den Haag te komen voetballen. De eerste KMD-ster die bij een BVO mag gaan voetballen!

We wensen Nikki veel succes de komende jaren en weten zeker dat ze nog vaak op KMD zal zijn, omdat het haar grootste hobby is om lekker met haar vrienden bij KMD een balletje te komen trappen.

Nikki Nikki