Piccolo Ma Potente

Uit de kast

Ik begrijp het wel, de KNVB last bewust rust weken in om ouders en kinderen met vakantie te kunnen laten gaan. Er is immers meer dan voetballen op zaterdag en nu met de krokus vakantie gaan er ook veel KMD-ers met wintersport. Elftallen zijn dan geamputeerd en het is moeilijk om een voltallig elftal op de been te brengen en dus competitie te spelen. Je zou kunnen zeggen dat vanwege de uittocht en vakanties sprake is van competitie vervalsing. Maar hinderlijk is de onderbreking zeker. Waar je voorheen in een vast ritme zat want je ging steevast elke week (en vaste prik) naar het sportpark. Nu vallen er gaten in de agenda. En als er dan geen (competitie) programma is, is een bezoek aan KMD niet vanzelfsprekend. En dat is jammer. Voor mijzelf erg jammer want mijn vrouw vond dat we toe waren aan een nieuwe slaapkamer kast. En u moet weten dat ik net zo handig ben als een (bambi) hert op het ijs. Dus dat werd me een gevecht met al die delen, schroeven en niet aansluitende tekeningen. Ik heb mijn “beste” en “handigste” KMD vrienden opgetrommeld. Na xx vloeken en hard werken tot 17.30 uur staat de kast er. Tenminste de deuren moeten er nog in. En ja u begrijpt het al, volgende week is er weer geen competitie programma en mijn vrouw heeft mij en mijn vrienden al weer geclaimd. Ik wil dat het weer een normale zaterdag is. Gewoon op de fiets met je sporttas naar KMD, geen gezeik en geen k** kast in elkaar zetten of naar de Boogaerdt gaan etc., gewoon een zaterdag zo als ie hoort te zijn. Zaterdag = KMD dag!

De hele week KMD

Al is zaterdag de wedstrijd dag, eigenlijk ben je (en al die andere vrijwilligers) de hele week met de club bezig. In mijn geval heb je contact met alle bestuursleden want er speelt altijd wel wat. Er zijn vragen, boze leden, op te lossen vrijwilligersvraagstukken, te organiseren evenementen, te organiseren bijeenkomsten, je administratie en correspondentie bijwerken en het is belangrijk dat alles en iedereen aandacht krijgt. Veel onderhoud en spiegelen dus. Voor het zaterdag is, is er door al die vrijwilligers een enorme organisatie aan vooraf gegaan. Ik weet nog dat ik de toenmalige voorzitter vroeg “Hans, hoeveel tijd ben je kwijt aan deze hobby?”. “Op donderdag is er een club avond, je hebt je vergaderingen en op zaterdag ben je gastheer namens de vereniging antwoorde Hans”. Dus zo’n uur of tien per week dacht ik, dat valt wel mee. Nou, dat is best wel iets meer kan ik u zeggen. En dat geldt natuurlijk voor al die vrijwilligers die al die uren in onze club steken. Dus laten we vooral zuinig zijn op elkaar en als het een keertje tegen zit of weer eens een extra uurtje kost, niet de moed opgeven. Maar ik heb het al meer gezegd, het maakt voor mij niet uit, want het is leuk. En als je plezier hebt doe je het graag. En reken maar dat ik het plezier bewaak en er voor wil zorgen dat het voor iedereen op KMD “leuk” is en dat we vooral veel plezier hebben met elkaar.

Fietsclub

Afgelopen donderdag sprak ik een blije Hans Verschoor, Wim van den Berg en Marcel Kouwenhoven. Vorig jaar werd de KMD fietstoerclub opgericht en nu zijn er al zeker 30 enthousiastelingen die op zondag vanuit KMD vertrekken voor een mooie fiets toertocht op de racefiets. Daar horen natuurlijk een mooie KMD fietskleding bij en een eigen FB site om goed “zichtbaar” te zijn. Een eigen identiteit en manier om met elkaar te communiceren. Wat is dit toch gaaf! SV KMD is sportvereniging Klein Maar Dapper. Voorheen werd er onder de KMD vlag gerugbyd en gedart. Fietsen is een mooie sport en ik weet zeker dat deze KMD heren en dames het blijven volhouden om bij KMD te verzamelen en mooie tochten te fietsen. U kunt zich altijd aansluiten of info bij bovengenoemde heren te verkrijgen. Fietsen met Kar Maar Door al is het alleen al voor dat fantastisch mooie KMD outfit in de oude Peugeot Tour de France style. Zet em op dames en heren.

Rock ‘n roll

KMD is er om te voetballen, hoor ik puristen zeggen. Nee hoor! KMD is ooit opgericht door 8 hard werkende tuinders die het vooral gezellig met elkaar wilden hebben en wilden sporten op zaterdag. Voetbal was in het begin van de vorige eeuw in opkomst en een logische sport in teamverband. Ik geniet van de activiteiten die worden ontwikkeld om het samen “goed” te hebben. Zoals u weet hebben we ook een KMD band; Picollo Ma Potente met allemaal KMD jongens. Afgelopen zaterdag speelden zanger Marten Damen, drummer Guido Dieleman, bassist Teun Olsthoorn, gitarist Michiel Jongerius en sologitarist Laurens Houtman in de Wateringse Jeugdsociteit Nederland3. Nu had ik “na de kast” een enorme dorst gekregen en dan is Picollo Ma Potente en Nederland3 een uitstekende avond besteding. Met al die KMD-ers leek het wel een thuiswedstrijd van ons 1e voetbalteam. Het werd dan ook erg gezellig en als u onze mannen ook wilt zien spelen, dan kan dat op zaterdag 21 april as. tijdens de KMD PubQuiz of op zaterdag 28 april as. wederom in Nederland3.

KMD is voetballen, fietsen en rock ’n roll.

Maak er een mooie week van.

160931b2-6e75-4296-acd5-25e1d430ba01 160931b2-6e75-4296-acd5-25e1d430ba01
3661b88d-1d2f-47a2-b1f0-935854b4b9a3 3661b88d-1d2f-47a2-b1f0-935854b4b9a3