De grote improvisatie show

Jorg Morsdorf

Afgelopen dinsdag was ik thuis bij ons bestuurslid sponsorzaken Jorg Morsdorf. Jorg is herstellende van een ingrijpende operatie aan zijn hart. Gelukkig gaat het nu stapje voor stapje beter met Jorg. Letterlijk, want Jorg moet de verloren gegane conditie weer opbouwen.

Namens de leden mocht ik hem een mooie kaart aanbieden met opbeurende verhalen. Jorg was erg blij met de attentie. Hopelijk gaan we hem zaterdag as. weer op de club zien.

Sjaak van der Tak

Onze burgermeester van het Westland nam afgelopen weekend afscheid als burgervader van onze Gemeente. Ook Sjaak heeft het KMD boek “je had er bij moeten zijn” in zijn bezit. Op een druk bezochte afscheidsreceptie mocht ik hem een exemplaar overhandigen. Bedankt Sjaak namens KMD voor wat de gemeente heeft bijgedragen aan de samenwerking en vooral de velden van KMD. Want u merkt het; veld 4 is bijna klaar. Deze week worden de korrels toegevoegd, daarna wordt het veld gekeurd en alles meezit mogen we misschien na deze week op het veld.

Peter Zuijderwijk

Peter Zuijderwijk staat wat mij betreft, samen met Ruud Fidder, symbool voor de KMD club scheidsrechter. Peter floot regelmatig zeker twee wedstrijden op een zaterdag. “Floot” want Peter heeft last van gewrichtsslijtage en staat voorlopig even “on hold”. Gelukkig zag ik hem samen met Marco Schregardus afgelopen vrijdag bij Velo alwaar de voorlichtingsbijeenkomst was voor de scheidsrechtersbegeleiders. KMD heeft vele enthousiaste, vaak jeugdige, scheidsrechters. Het is belangrijk dat alle aspirant scheidsrechters een goede begeleiding krijgen. Gelukkig gaat Peter niet verloren voor de club en kunnen we hem langs de lijn bewonderen als scheidsrechter begeleider.

Jeremy van der Stap

Onze trainersstaf bestaat bij de jeugd uit talentvolle coaches. Deze zaterdag was ik als scheidsrechter getuige van een prima prestatie van de JO13-1 tegen Monster JO13-1. KMD won met 1-0 in een zeer spannende wedstrijd. Vooral de switchende middenvelders vond ik een sterke vondst van coach Jeremy van der Stap. Juist hier kreeg Monster geen grip en kon spits Rick de winnende 1-0 maken, Soms maakt een creatieve coach het verschil door een tactische handigheid. KMD is erg blij met een coach en de kwaliteiten van Jeremy.

Exclusief voor KMD schaaft Jeremy met zijn voetbalschool “Stap voor stap” op woensdagmiddag tussen 16.00 – 18.00 uur op ons sportpark aan ons voetbaltalent. Meer info ziet u op https://voetbalschoolstapvoorstap.nl/

Marten Damen

KMD heeft het jongste bestuurslid van de voetbalclubs in het Westland. Zijn naam is Marten Damen en hij is 23 jaar. Marten speelt in de selectie van KMD en is bestuurslid Integriteit.

Vanuit zijn afgeronde studie SPH weet hij “alles” van normen en waarden.

Marten en de leden van de commissie integriteit vragen uw aandacht voor het thema “respect” op onze club. Er zijn inmiddels mobile borden vervaardigd die vanaf zaterdag as. bij de ingang van de velden zijn te bewonderen.

Maandag as. maakt het programma Haaglanden Voetbal opnamen van Marten voor het programma Haaglanden Voetbal aan tafel. U kunt de uitzending met Marten bijwonen op maandag in het Sir Winston Leisure Center te Rijswijk. in Rijswijk (Kessler park 30, 2e etage). De opnamen starten om 20.30 uur, aanwezig zijn tussen 19.45 en 20.05 uur. Woensdag kunt via kanaal 66 op de Caiway de uitzending zien.

Jan Middendorp en Martin van Zanten

Om 08.00 uur was ik deze zaterdag op KMD. In de jeugdcommissiekamer is het altijd gezellig. Deze ochtend had onze D coördinator Martin van Zanten dienst. Scheidsrechters die op het laatste moment ziek waren of zich hadden verslapen. Wifi die het niet gelijk doet, jeugd die om een bal komt vragen etc. Martin loste het allemaal op. Met dank aan inval-scheidsrechters Patrick Reinigert en Remco Soer. Ook een mooie rol in “de grote improvisatie show” heeft Jan Middendorp. “Jan waar zijn de reserve shirts?”, “Jan, hoe werkt de ballenpomp?”, “Jan hoe werkt dat nu met die tackies? Wat ik zo knap vindt, Jan blijft rustig en geduldig.

Maar o wee als er aan de spullen van KMD wordt gezeten! Of er een rommeltje wordt gemaakt van het ballenhok, de hesjes en shirts rondslingeren. Trainers en leiders wilt u hier goed opletten en als een goed huisvader met de spullen van KMD omgaan?

Nadia, Caroline, Alet, Montserrat en Dide

Misschien heeft u de aanplakbiljetten gezien in ons clubgebouw? Op 4 november as. is er een supergaaf Oktoberfest op KMD. U bent van harte uitgenodigd en kaarten kunt u kopen bij bovengenoemde dames.

Arend Baljon

Kent u onze Arie? Arie is de nickname van Arend, de linkerspits van ons 1e elftal. Arend schitterde met twee doelpunten tegen het altijd lastige Quick Steps. Met 1-3 winnen bij Quick Steps is een knappe teamprestatie. Ons 1e team liet een prima vorm zien. Aanstaande zaterdag spelen onze jongens om 14.30 uur “El Clasico” om het kampioenschap van Wateringen tegen buurman Velo. Ik reken op mooi weer, veel publiek en ik reken op u als supporter en twaalfde man om de jongens aan te moedigen.

Reza Ghoochannejhad

Reza wie? Wat een moeilijke naam is dat zeg van de spits van SC Heerenveen! Morgen zit ik met een tiental KMD-ers op de tribune bij SC Heerenveen. Omdat het leven daar goed is. De supporters doen normaal, je hoort er geen rare K… worden, er zijn geen wanordelijkheden. De supporters zijn echte supporters. Er is respect! Je ziet er Opa’s met hun kleinkinderen en de beleving is er zo als het hoort. Ik hou van een dergelijke sfeer, al moet ik er twee uur voor rijden.

Gelukkig is KMD dichterbij en ben ik er elke week en zeker op zaterdag. Ik hoop u dan weer te zien.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD