KMD 1 en 2 (verslag)

Eindelijk, de 1e competitiewedstrijd! Het 1e tegen Verburch en het 2e tegen DSVP. Bij het 2e was de sfeer vooraf nog net zo uitgelaten als afgelopen donderdag in de kleine uurtjes. De goede voorbereiding, de brede selectie, het was allemaal aanleiding om zelfs vóór de 1e competitiewedstrijd het K-woord al in de mond te nemen. Pffff, over jezelf onder druk zetten gesproken. Eerst maar ‘ns winnen, dan nog een heleboel keer, en dan spreken we wel verder…….

Eerlijk gezegd was het geen hele goede wedstrijd van KMD-zijde. Deels door eigen toedoen, maar deels ook omdat DSVP gewoon een slimme en volwassen ploeg bleek. KMD was wel beter in de 1e helft, en Dion maakte vlak voor rust bijna de 1-0. Maar helaas, het bleef lang 0-0 en de stress begon op te lopen. Gelukkig was daar een kwartier voor tijd de bevrijdende treffer van Jan. Mooie goal Jan! De 2-0 was in z’n soort ook bijzonder. Raymond, na lang blessureleed weer bijna helemaal topfit, was ingevallen en smeekte of hij de toegekende penalty mocht nemen. Hij scoorde en dat gunnen we hem allemaal van harte. Wedstrijd gespeeld…. Toen Pascal ook nog de 3-0 maakte leek het qua scorebordjournalistiek een regelmatige overwinning, maar dat was het zeker niet. Jongens een mooie les én 3 punten. Wat wil je nog meer?

Dan het 1e. Starten tegen Verburch is geen makkie, want ze staan te boek als een lastige ploeg, die vorig seizoen in de nacompetitie zelfs bijna promoveerde naar de 2e klasse. Met de lessen van de wedstrijden van vorig seizoen in het achterhoofd, werd een slimme tactiek in elkaar getimmerd. Niels, Vinnie en Dylan moesten het achterin met z’n drieën rooien en dat deden ze geweldig. Verburch heeft in de hele wedstrijd geen kans gehad (maar wel gescoord). Werkelijk ieder duel werd door ze gewonnen. Dylan en Niels kregen de kans om hun kracht in kopduels te laten zien en Verburch kwam niet op het idee om het dan een keer níet door de lucht te proberen. Niels was zelfs zo enthousiast ballen aan het wegkoppen dat hij een 100% scoringskans voor het doel van de tegenstander ook maar over kopte.

Op het middenveld had KMD de hele tijd een mannetje meer. Jered, die net als Dylan en Wouter (foutloze wedstrijd), zijn eerste competitiewedstrijd voor KMD1 speelde, blijkt een creatieve aanwinst. Thiemo en Marc controleerden en Jesse genoot van z’n vrije rol.

Toen de trainer van Verburch berispt werd door de scheids voor zijn commentaar op de leiding, en als antwoord gaf “Sorry scheids, je bent de beste man op het veld” was hij wel grappig, maar niet correct. Want Arend was de beste man op het veld. De rechtsback van Verburch wist niet hoe hij het had. Binnendoor, buitenom, en dat allemaal op hoge snelheid, het leidde tot meerdere gevaarlijke kansen. Als beloning werd hij na de wedstrijd door de voorzitter op het kratje in de bestuurskamer gezet als pupil van de week. De kracht van het huidige KMD is o.a. dat je geen dubbele dekking op Arend kunt zetten, want Thom en Dylan zijn ook levensgevaarlijk. Thom boezemt iedere verdediger angst in met z’n snelheid en onberekenbaarheid en houdt daarmee continu 2 man bezig. En Dylan kan, op een goede dag, hetzelfde op rechts wat Arend op links kan. Afijn, met een indraaiende corner scoorde Arend de terechte 1-0.

Na rust een prachtige 2-0 van KMD. Een mooi aangesneden vrije trap werd door Marc feilloos ingekopt. De trouwe supporters van Marc, waaronder deze verslaggever, zijn extra blij dat deze loyale en aardige KMD-jongen zichzelf ook voetballend onderscheidt.

De 3-0 was weer een ingedraaide corner, deze keer van Jesse. Zie je toch dat het boek over corners dat hij tijdens zijn vakantie vond, effect heeft. Verder nog noemenswaardig: het competitiedebuut van Lex Grondstra en een doelpunt voor de statistieken in de 90e minuut van Verburch. Voor hen resteerde een gezellige 3e helft op een mooie zonnige middag, maar ze kunnen qua spel met weinig plezier terugkijken op deze wedstrijd.

KMD gaat met veel vertrouwen richting Quick Steps, dat de competitie ook goed is gestart. Zij spelen traditioneel nogal fysiek. Benieuwd welke tactiek KMD daar deze keer tegenover stelt.

IMG-20170926-WA0000 IMG-20170926-WA0000