Het theater van de lach

Om te huilen
Zoveel tranen liet de hemel deze week, zodat er op deze zaterdag weinig te lachen viel op KMD. Slechts op het kunstgras werd er gevoetbald en KMD 4 en 5 waren deze zaterdag de hoofdmoot van het middagprogramma. “Uit” ging een enkele wedstrijd nog door maar over het algemeen was het om te huilen. Voor zover ik weet was het niet eerder dat er in september twee zaterdagen achter elkaar geen programma was.

Verslag wedstrijd KMD1 en KMD2
Deze zaterdag werd er door ons 1e niet gespeeld. Wel werd er de afgelopen dinsdag geoefend en knap en verdiend gewonnen van Oliveo1. KMD2 flikte het om deze zaterdag uit van Floreant1 te winnen. Nu schrijf ik nooit een verslag over de selectie maar werd ik toch een aantal malen gecomplimenteerd voor het uitstekende epistel van een paar weken geleden. Grappig! Maar zo goed als die schrijver ben ik nu ook weer niet.
Ik hoop dat hij zaterdag as. weer een mooi verslag schrijft want dan staat om 14.30 uur de kraker KMD1 tegen Verburch1 op het programma en KMD2 opent de competitie tegen DSVP3 om 12.00 uur. Ik denk dat “onze jongens” er klaar voor zijn. Komt dat zien!

JA mensen en NEE mensen
Als het vlaggenschip niet voetbalt en er geen verplichtingen zijn, ga ik graag naar onze stamkroeg Locus Publicus te Delft. Het is er met een lekker biertje altijd gezellig praten. Zeker met mijn vrienden Jopie van Zanten en Tinus van der Schoor. We hadden het in het kader van de in te vullen KMD vrijwilligerstaken en “de toestand in de wereld” over interessante vraagstukken. De conclusie komt hierop neer; je hebt in de wereld twee soorten, de JA mensen en de NEE mensen. De NEE mensen zien vaak obstakels, zijn moeilijk in de omgang, doen liever niet mee en zeggen vaak NEE als er iets aan ze wordt gevraagd. Als ze gevraagd worden voor KMD vrijwilligerstaken bijvoorbeeld of als er ergens een leuk evenement is, blijven ze liever thuis. Hooguit zeggen ze een enkele keer JA, gevolgd door een MAAR …………… Er is altijd iets dat de NEE mensen niet bevalt. JA mensen daarentegen zijn enthousiaster en opportunistischer van aard. Zij zijn positief en kunnen meer aan, krabbelen weer op na een negatieve ervaring.  Bij KMD hebben we gelukkig genoeg JA mensen die meehelpen om de vereniging in stand te houden en vooruit te helpen. Ik houd van JA mensen, die maken het leven zoveel leuker en zo was het glas de hele middag half vol.

Van de bestuurstafel
Afgelopen woensdag hadden we onze eerste echte bestuursvergadering van dit seizoen. Waar wij het plan hadden om dit een korte maar krachtige vergadering te laten worden, werd het een lange en taaie zit. Soms heb je dat, zeker als er zoveel te bespreken valt als de afgelopen keer. Als ik de activiteitenkalender bezie dan is er ook weer veel te beleven naast het sporten. Een kleine greep; “de Blijven Hangen” met het aantal Westlandse Derby’s zijn er meer nazit evenementen. Op 10 november as. staat de Algemene Leden Vergadering (ALV) gepland. Zet em alvast in uw agenda. Op 6 januari 2018 de NieuwJaarsreceptie, er komt weer een PUbQuiz in 2018 en  ……  op 19 oktober as. is er een speciale Impress to Dress avond speciaal voor KMD leden bij onze sponsor Ravage. Houd de site in de gaten.

Toegang verandert
De komende week wordt de toegang bij KMD gewijzigd. Alle sleutels worden vervangen door een zogenaamde electronic tag. Op persoonsniveau heb je nu toegang tot bijvoorbeeld het ballenhok, de kleedkamers, de keuken etc. Dit geeft ons de mogelijkheid om uit te lezen, wie er binnen is geweest. Mooi toch? Komt bij dat de huidige alarminstallatie en toegangsbeveiliging was verouderd. Jan Middendorp kan je er nog veel meer over vertellen. De toegangshekken blijven wel via een sleutel te openen en af te sluiten.

Respect
Marten Damen, Carin Schaaf en Marco Schregardus zijn druk bezig om integriteit (normen en waarden) goed te verankeren in de KMD clubcultuur. Je netjes gedragen in en om het veld hoort bij onze vereniging. Het is belangrijk dat we ons daar continu bewust van zijn. Inmiddels heb ik het actiemateriaal gezien dat op speeldagen moet gaan bijdragen aan die bewustwording. Complimenten aan onze commissie en ontwerper Thomas van der Schoor, dat ziet er weer piekfijn uit. Nu nog er voor zorgen dat we met z’n allen het bijbehorende respectvolle gedrag blijven vertonen en KMD blijft de mooiste club van het Westland. Wordt vervolgd.

Online
Via Bol.com, Zalando, de AH app etc. U bestelt uw eten, electronica en nu ook uw KMD kleding via de webshop. Dat het even wennen is, met levertijden, pasmaten, afhaaladres, retouren etc, moge duidelijk zijn. We zijn ons snel aan het organiseren om u ook hier weer van dienst te zijn. Soms valt het tegen. U heeft geen ideal om online te kunnen betalen bijvoorbeeld of een trainingspak valt toch kleiner uit of het duurt even etc. U weet al dat u uw kleding bij Family Sports aan de Dorpskade kunt afhalen, er komt in het clubgebouw een vitrine, kortom er wordt hard gewerkt om het proces soepel te laten verlopen. Maar we hebben uw hulp en geduld even nodig. We hebben geen voorraad, geen paskamers en geen contant betaalloket. Net als bij Zalando, Bol.com etc. moet ui zelf uw betaling en retouren regelen. KMD is online! Met alle gemakken en lasten van dien.

Lachen
“Is er nog gelachen dan voorzitter deze week?” “Je klinkt zo serieus in deze rubriek”.
Ik kan u verzekeren, ook deze week was KMD een voorstelling van het Theater van de Lach. Anders houd ik zo’n drukke week niet vol. Maandag was er een mooie vergadering van de PR commissie, dinsdag zag ik KMD1 excelleren, woensdag de bestuursvergadering, altijd leuk, en donderdag heb ik nieuwe vrijwilligers/scheidsrechters mogen verwelkomen en deze week is bestuurslid sponsorzaken Jorg Morsdorf uit het ziekenhuis ontslagen en daar gaan we morgen naar toe. Met mijn KMD vrienden is het altijd lachen.

Maak er een mooie week van.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD