Lekker weertje!

It giet oan?
Vorige week kon ik u nog enthousiast vertellen dat de het voetballen op ons sportpark weer was begonnen. Wist ik veel dat het Friese “it giet oan” in het Westland wordt vertaald met “Zet de giet’r oan”. 70 mm water viel er van vrijdag op zaterdag! Zoveel water dat zelfs het kunstgrasveld voor enkele uren afgelast moest worden. Dit was nog niet eerder vertoond op zaterdag. Zo kort in september werd het programma met al die afgelastingen danig ingekort en konden er slechts enkele wedstrijden worden gevoetbald. Volgende week beter!

Wel en wee in het bestuur
Hoe gaat het met ons bestuurslid sponsorzaken Jorg Morsdorf? Jorg ligt in het Haga ziekenhuis en heeft inmiddels met succes vier bypasses rond zijn hart gekregen. De artsen zijn nog niet helemaal tevreden omdat ze een krasje op zijn hart hebben gezien en Jorg uit voorzorg moet blijven en de komende week nog verder onderzocht en getest moet worden. Wordt vervolgd.

Beste buur
Deze zaterdag werden de buren die grenzen aan ons sportpark in het zonnetje gezet. Dankzij Rene van Paasen en de Tommies en andere lekkere tomaten, hadden we vijftig kistjes te verdelen over evenzoveel adressen. Met hulp van Marten Damen, Carin Schaaff, Dide en Jop van Adrichem en Marco Schregardus werden de buren bedankt en getrakteerd en waren we eigenlijk zo klaar. Hoewel, bij buurman Overdevest moest ik koffie blijven drinken omdat hij dacht dat ik speciaal voor zijn 50e verjaardag op bezoek kwam. Mooi toch? Waar het in deze om gaat, is oprechte aandacht. Onze buren verdienen ons respect want we veroorzaken ook  overlast. Of het nu het (werk)verkeer is via de rijplaten, illegaal spelende jongeren of onnodige herrie etc. Zo leren we van elkaar en doen we ons best zelf een nette buur te zijn.
Na afloop resten vooral de complimenten, enkele verbeterpunten en mooie reacties.

Jeugd bestuur
Als ik zie wat voor een mooie club wij zijn, dan geldt dat zeker voor het jeugdbestuur. Wat een tijd moet Anton Wouters en de jeugdcommissie toch hebben besteed aan het invullen van alle functies bij de jeugd. 133, jawel honderd drie en dertig functies telde ik op zijn lijst met KMD jeugd contactgegevens. Op deze lijst staan alle jeugdtrainers, jeugdleiders, jeugd coördinatoren en teammanagers. Deze laatste functie is nieuw en wat goed dat er door een goede begeleiding zoveel aandacht wordt besteed aan de jeugd. Van Anton begreep ik dat de teammanagers goed waren begonnen en dat er zelfs fruit aan de spelers wordt uitgedeeld. Mooi! Wordt er toch een vurige wens van me ingelost; de gezonde keuken!

De keuken en de bar
U weet dat het voor ons lastig is om geschikte, positieve en gezellige medewerkers te vinden die elke maand enkele uren achter de bar willen assisteren. We hebben u nodig! Zeker nu Harry Meijers heeft aangekondigd dat hij na 28 jaar gaat na dit seizoen stoppen als kantine beheerder. Een goede kantine beheerder is “goud” waard voor de club. Bij het bestuur staat de opvolging van Harry en de bar en keukenbezetting hoog op de lijst en gaan we met z’n allen op zoek ……………. naar u?

Contract
Zaterdag was ik op zoek naar Piet Hollaar. Onze ontvangstmanager was niet aanwezig en dan valt er toch een automatisme weg. Waar ik dacht dat Piet moest werken bij Patijnenburg, hoorde ik van zijn zwager Ruud Fidder dat Piet “geen zin” had. Onmiddellijk begreep ik dat wij als bestuur in gebreke zijn geweest en verzuimd hadden om “het contract” met Piet te verlengen. Zondag ga ik het goed maken.

Veranderingen en de rode draad
De club verandert. Als ik op de leden en vrijwilligerslijst zie hoeveel nieuwe leden en vrijwilligers we er dit jaar weer bij hebben. Iedereen heeft recht op zijn eigen plekje in de club en brengt daarbij zijn of haar ideeën mee. Die zijn misschien anders dan u vanuit “vroeger” gewend bent. Maar dat is prima toch? Het houdt de club in leven.
Voor de uitvoering van het beleid houdt het bestuur vast aan het beleidsplan 2015 – 2020 (zie op de site; onze club; beleid). Wij hopen dat alle leden nog steeds door het plan geïnspireerd worden en als vanzelf mede uitvoering geven aan de te organiseren activiteiten. De genoemde kernwaarden in dit plan, is wie we zijn. Het is de rode draad waarom we samen de club organiseren. Hoe we dat doen? Leest u het stuk nog eens terug!

De website
Sommige zaken veranderen zonder dat je daar invloed op hebt. De ondersteuner van ons wedstrijdprogramma kon de data van wedstrijden niet meer leveren. Dit betekent weer andere software plaatsen en dan ziet je wedstrijd programma er op de site anders uit dan we gewend zijn. En dat is even wennen. Omdat ik graag alle uitslagen op een rijtje heb en daar ook iets over wil melden in deze rubriek, komt het niet eens zo gek uit dat er deze zaterdag maar een paar wedstrijden zijn gespeeld. Hebben we nog even de tijd om te kijken met de ICT commissie hoe en of we dit euvel kunnen oplossen.

Wedstrijden
Ik ben dus verstoken van voetbaluitslagen (zie boven). Ik weet dat het Rosé Olé elftal met 0-4 heeft gewonnen van Semper Altius en dat KMD2 met 1-2 heeft gewonnen en ons 1e elftal met maar liefst 7-1. Dat betekent dat de beide selectie teams nu al een ronde verder zijn in de KNVB bekercompetitie. Hoezee!

Aan de bar
Aan de bar hoor je de mooiste verhalen en heb ik goede gesprekken met de achterban. Zeker als mijn oom, die niets met voetbal maar alles met goede gesprekken en een mooi glas wijn heeft, op KMD is. Zelden of nooit kwam hij in het verleden op KMD, maar de afgelopen jaren is hij toch benieuwd waar zijn enthousiaste neef nu al die tijd zoveel plezier beleeft. Niet als voetbalsupporter maar als stamgast …………..  aan de bar.

Ik zie u graag volgende week weer.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD