It giet oan

Welkom in het nieuwe seizoen 2017 - 2018
Deze zaterdag was het weer “ouderwets” druk op ons sportpark. Voor alle elftallen was er weer een volledig programma en dus een volle bak. De afgelopen weken werd er al druk geoefend en konden de teams weer wennen aan het gras of kunstgras en ook weer aan elkaar.
Er zijn weer vele nieuwe leden vooral bij de mini’s en F of moet ik nu definitief JO5 – MO en JO7 zeggen? Het blijft wennen. Maar voor alle nieuwe leden geldt; welkom op KMD. Ik hoop dat jullie het enorm naar je zin gaan hebben. Veel plezier in het nieuwe seizoen 2017 – 2018.

Het is weer voorbij die mooie zomer
Ik hoop dat u een mooie vakantie heeft gehad. Dat u heeft genoten van mooi weer, mooie avonturen heeft beleefd of misschien wel even helemaal niets. Ook even geen KMD, even los en vooral tijd voor u zelf. En nu ik u weer op KMD tegenkom, hoop ik dat het nog maar heel lang mooi weer mag blijven. Dat we op KMD ook weer genieten van elkaars gezelschap, van het sporten en de mooie momenten die we met elkaar ongetwijfeld weer gaan beleven. Fijn u weer te zien op KMD!

Show must go on (1)
Dat geldt in de zomer periode zeker ook voor het bestuur en in het bijzonder voor ons bestuurslid sponsorzaken Jorg Morsdorf. Jorg werd deze week opgenomen in het Haga ziekenhuis voor een gecompliceerde operatie aan het hart. Namens de club bracht ik hem deze week een bezoek. Vrijdag werd hij geopereerd en vandaag hoorde ik van de familie dat hij van de IC af is. Jorg gaat de komende periode werken aan zijn herstel en wij wensen hem natuurlijk het allerbeste. Ik houd u op de hoogte.

De KNVB voetbal app
Dat was even wennen zeg. Geen digitale wedstrijd formulieren meer, maar alle elftallen en wedstrijden aanmelden via de KNVB app. Ik ben er trots op dat deze nieuwigheid, soepel werd geïntroduceerd bij KMD. Ik zag Dave Price, Patrick Kriek en Anton Wouters met het grootste geduld alle teamleiders en vooral scheidsrechters helpen. Want toen ik zelf “de topper”     KMD JO-15-4 tegen Quintus JO-15-2 moest fluiten, werd vakkundig de app op mijn mobiel geïnstalleerd en kon ik met gemak het spelverloop en de uitslag doorzenden. Wat een uitkomst!

Heel gewoon
Als u de kantine inloopt of de kleedkamers dan vindt u het waarschijnlijk heel gewoon dat alles er weer spic en span bijligt. Het is belangrijk dat u weet dat vele vrijwilligers de gehele zomer hebben doorgewerkt. Klussen, onderhoud, ICT, schoonmaak en wat denkt u van alle kleding en materialen uitzoeken? Misschien dat u het heel gewoon vindt dat alle spullen weer klaar liggen of dat de kantine weer open is en dat u weer van alles kunt eten en drinken. Ik vind het heel bijzonder en maak een diepe buiging voor al die vrijwilligers die weer voor ons bezig zijn.

Show must go on (2)
Het bestuur is de afgelopen periode druk geweest met voorbereiden. Er is bijvoorbeeld gewerkt aan een “masterplan” om de bar en keuken te ondersteunen. Juist in de bar- en keuken ligt een groot vraagstuk om de bezetting in te vullen en bar en keuken “open te houden”. Daarnaast heeft u wel gezien dat veld 4 “op de schop” ligt. We hopen dat het nieuwe kunstgrasveld medio oktober wordt opgeleverd.

sv Erasmus bedankt
Tot die tijd wordt er door de JO19- JO17 en KMD3 getraind bij de sv Erasmus. Ik ben blij dat onze vrienden KMD uit de brand helpen en hun accommodatie ter beschikking stellen. Bedankt sv Erasmus!

Voetbal
U merkt het al. Als bestuurslid ben je effectief misschien maar 10% van je tijd bezig met voetbal. De meeste tijd gaat op aan het organiseren, zodat er gevoetbald kan worden. Of gegeten, gedronken, plezier beleefd etc. Want de leden willen steeds meer. De derde helft is voor velen de belangrijkste helft. Het lid stelt zich steeds meer op als consument en “eist” steeds meer. Vraagt u zich wel eens af wat uw bijdrage aan de vereniging is?

Voetbal (slot)
Ik heb vandaag genoten van het spel van KMD2 en KMD1. Het 2e elftal speelde voor de KNVB bekercompetitie tegen Quintus en won door knap spel met 3-0. Ik zag bestuurslid Marten Damen 2 doelpunten maken. KMD 1 speelde uit bij Semper Altius. Na een 2-1 achterstand bij rust werd in de tweede helft 3x gescoord en verdiend met 2-4 gewonnen. Grote man was spits Thom Vrijmoed met drie doelpunten. De eerste tekenen van onze selectie elftallen zijn positief. Het beloofd een mooi seizoen te worden. Hoe dan ook!

N.B. Als ik weet hoe de app van voetbal.nl werkt, praten we de volgende keer weer meer over het voetbal van de andere teams.

Maak er een mooie week van.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD

IMG_0460 IMG_0460