Blije gezichten

Wat een week
De KMD week begint voor mij vaak op zondag als ik mijn stukje schrijf. Dan overpeins ik de week. Wat heb ik of hebben we meegemaakt? Valt er iets te melden, is er nieuws? Is er succes of is het belangrijk dat we ons medeleven tonen met een lid?
De hele week “ratelt” de bestuurs whatsapp en er valt wat mij betreft altijd iets te melden. Leest u mee met een week waarin de F1 kampioen werd, de kantine op woensdag en zaterdag “vol” was en waarbij voor alle leden goed nieuws te melden is.

Nieuw kunstgrasveld
Vandaag meld ik u succes. Succes van het politieke front of vanuit het lobby traject. Afgelopen woensdag was ik te gast bij het afscheid van wethouder El Mokaddem in het Gemeentehuis. De wethouder kreeg mooie woorden van Burgemeester van der Tak en in zijn speech vertelde onze burgervader dat de bemoeienissen van de wethouder tot de laatste raadsvergadering de sport betrof en in het bijzonder de toekenning van een nieuw kunstgrasveld voor KMD.
U begrijpt dat ik blij verrast was. Formeel moet de vaststelling nog binnenkomen, maar als de Burgermeester het meldt dan staat het voor mij vast. Dit jaar nog wordt het huidige veld 4 vervangen voor een kunstgrasveld. En daar is het bestuur heel erg blij mee.
“Wanneer?” Zult u vragen? Goeie vraag, dat wordt de volgende horde. Wij willen natuurlijk zo snel mogelijk en het liefst voor aanvang van het nieuwe seizoen. Dat begrijpt toch iedereen? Of de ambtenaren dat kunnen waarmaken, zal blijken. Voorlopig zijn we blij, heel blij!

Volle bak
Na het vruchtbare samenzijn op het gemeentehuis, snel naar KMD. Daar vonden de laatste trainingen plaats en konden we gezellig naar de UEFA Cup finale kijken. Ik was aangenaam verrast dat de kantine vol zat op deze woensdagavond. Jong, oud, vaders, zonen, moeders, dochters, de damesselectie, de heren senioren ze waren er allemaal.
Met het goede nieuws in mijn hoofd verheugde ik me op een heerlijke Afflichem Blond bier. En jongens wat was het weer gezellig. Het leek wel een “Blijven Hangen” extra, maar dan zonder DJ. Selectiespeler Arend Baljon kwam nog vragen wie er vanavond kwam draaien. Jammer Arend, volgend seizoen is er vast weer een Blijven Hangen met DJ.

E&F toernooi
Donderdag op mijn voicemail “of ik kon fluiten zaterdag op het E&F toernooi” van Ruud Fidder. Had ik net een afspraak voor Playa Kijkduin gemaakt. Maar als Ruud een keer een beroep op je doet, laat je hem en je cluppie niet zakken, nooit niet.
Het E&F toernooi dus. Wat een mooie organisatie is dat. Ik zag jeugdvoorzitter Anton Wouters als meewerkend voorman en een perfect team, een mooi evenement neerzetten. Met de warmte werd goed rekening gehouden, met extra drinkpauzes en de ijsjes vlogen over de toonbank.
Ik heb genoten van die kleine mennekes en vrouwtjes. Shirts werden over het hoofd getrokken na een doelpunt want de F-ies juichen het leukste, die zijn echt blij.
Mooi om te zien dat menig selectiespeler ook hier het goede voorbeeld gaf en als scheidsrechter werd ingezet. Want wat is het mooi als Dylan Arbouw of Michiel Jongerius jouw wedstrijd fluit. Dat is pas echt gaaf!

F1 kampioen
In mijn vorige verslag meldde ik onterecht dat de JO11-1 de laatste kampioen was op de club. Afgelopen maandag werd de F1 of wel de JO9-1 ook kampioen door hun inhaalwedstrijd met maar liefst 4-0 van Rozenburg JO9-1 te winnen.
Nu is er op een maandag nog niets gereed, geen patat, bekers, het “we are the champions”, geen voorzitter etc. Dus dat werd zaterdag na het toernooi alsnog goedgemaakt. In de bestuurskamer werden de spelers gehuldigd en kregen ze een praatje, bekers, patat en natuurlijk het ‘we are the champions”. En weer zag ik allemaal blije gezichten. Het houdt niet op.

Het houdt op
Ik kan me niet herinneren dat we zoveel kampioenen hebben gehuldigd, als in dit seizoen. Maar regelmatig zit ik er naast, vergeet ik iets of maak ik fouten. Gelukkig zijn er altijd leden die me corrigeren en zo hoort het ook.
Aan een mooi seizoen komt een einde. De komende weken wordt de kleding ingeleverd en zijn er nog enkele wedstrijden en beginnen we zo zoetjes aan, aan de voorbereidingen voor een nieuw seizoen te denken of aan een vakantie.
Volgende week is de laatste column van dit seizoen, het houdt een keer op!

Geniet van je week.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMDBB