Welkom bij KMD

Wie de jeugd heeft
Bestuurslid Technische Zaken Jaco van der Tang belde me eerder deze week op “kun je woensdagmiddag op KMD zijn, want de E en F hebben er een Clinique met spelers van ADO Den Haag en de C – selectie krijgt training van Wiljan Vloet”. “De WOS komt en de NOS radio en er zijn wat mensen van het CDA”. OK, ik ga mijn best doen Jaco!
Als ik om 16.30 uur het parkeerterrein oprijd, is het me toch druk. Het lijkt wel een zaterdag-morgen. Ik hoor een hoop kabaal op veld 3 en er is heel veel publiek, meer nog dan bij het
1e elftal. Ik zie allemaal blije gezichten en iedereen krijgt een diploma.
Voor ik het weet schuift Karin Zwinkels me een blaadje onder de neus met “stem op 15 maart as. voor het Westland”, stem CDA, stem Karin Zwinkels. Ik zie een dame met een camera, ik zie Raoul Hollaar van de JO<9 en wil hem eigenlijk vragen of hij het naar zin heeft gehad. Gauw stel ik hem voor aan Karin Zwinkels en Raoul Hollaar krijgt zijn eerste TV interview. Raoul glimt van oor tot oor. “Kom ik nu op TV, vraagt hij?” Mooi toch?
Later ontvang ik met Jaco en Marten Damen, namens het bestuur, de complete partijtop met FC Den Bosch trainer Wiljan Vloet, die ook van het CDA is, in de bestuurskamer. Welkom bij KMD. Ze krijgen allemaal het boek van 75 jaar KMD “Je had er bij moeten zijn”. Er wordt gretig in gebladerd. “Ik zie veel overeenkomsten met het CDA” zegt een vooraanstaand partij lid. Hij leest voor: “KMD staat voor familiair, normen en waarden, sportiviteit, talent ontwikkeling, een sluitend huishoud boekje en prestaties op het veld”. Welkom bij KMD. Wilt u geen vrijwilliger worden bij “de mooiste club van het Westland” vraag ik aan hem? Tsja, dan wordt het al gauw stil.

De jongens van de C – selectie zie ik dezelfde woensdagmiddag schitteren onder de bezielde leiding van Wiljan Vloet. Misschien niet eens zo’n bijzondere training, maar het enthousiasme van de man spat er vanaf en dat slaat duidelijk over op de groep, die gretig zijn aanwijzingen inhaleert.
Later krijg ik van hem de complimenten “wat een mooie groep die C van jullie” en “wat hebben jullie een geweldig complex, mag ik hier met FC Den Bosch komen trainen in de zomervakantie?” Welkom bij KMD, Wiljan, en apetrots ben ik op onze club.

Tijd voor de Ladies!!
Na het eclatante succes van drie jaar geleden, is er op vrijdagavond 7 april as. weer een Ladies Night. Houd u de aankondigingen weer in de gaten. De kaartverkoop is vanaf heden begonnen en u kunt ze aanschaffen bij Corola Zuijderwijk en Danielle Boutkan.
U weet dat ons ledenaantal inmiddels voor ruim 20% bestaat uit Dames en Meiden. Deze zaterdag had ik de eer om de MO<11 – 1 te fluiten. En dames en heren, jongens en meisjes wat een team is dit! Ze wonnen met 13-2 van de meisjes van Quick Boys. En hoe? Met sprankelend, aanvallend en vooral goed combinatievoetbal. Maar het allerbelangrijkste is dat ik zag dat de meiden van dit elftal gearmd en druk kwebbelend van het veld afliepen. Een echte vriendinnengroep.
Onze pupil van de week was deze zaterdag, Gwyneth de Bondt, speelt in dit team. Hoe mooi is dat? Je wedstrijd winnen en dan ook nog scoren bij het eerste elftal als pupil van de week.
Van D coördinator Martin van Zanten hoorde ik dezelfde berichten over de inzet, passie en spelbeleving van de MO<13. Ook daar zie je dat vriendschap, lol en teamspirit zich uitbetalen in resultaten en een hoge klassering.

KMD Helden
Deze zaterdag was ik al vroeg (voor mij dan) op ons sportcomplex. De prijsuitreiking van “de grote clubactie”. Er is voor meer dan € 1.400 aan loten verkocht. De meeste door de volgende jeugdhelden; Brent Korver en Espen van de JO,11-3 en Dimmi Pronk van de JO<7.
Zij stonden op het erepodium in de jeugdcommissie kamer, werden geridderd in “de orde van de KMD Held” en kregen mooie prijzen waaronder een waardebon van 100% voetbal en een bal met alle handtekeningen van de spelers van KMD1. Wie wil dit nu niet hebben?
KMD helden zijn ook de JO<13-4, die uitkomen in een sterke poule en deze zaterdag voor het eerst wisten te winnen bij HVC uit. Klasse mannen!

“De zaterdagmiddag”
Maar liefst zes nieuwe sponsoren hebben zich deze zaterdagmiddag aan de club verbonden. U kunt de namen terug vinden elders op deze site. Het mooie aan deze bedrijven vind ik dat ze met hun steun, ook een maatschappelijke bijdrage leveren. Niet voor niets zijn dit familie- bedrijven die zich bij KMD thuis voelen. Welkom bij KMD.
Het bestuur had deze zaterdag ook iets speciaals georganiseerd. Het is een jaarlijkse traditie, dat de (nog levende) oud voorzitters worden uitgenodigd. Om bij te praten, maar ook het respect te tonen voor de toenmalige boegleden van onze vereniging. Zij hebben vele uren aan onze club besteed en vooral dierbare herinneringen aan “hun” periode. Tijd om ze “de zaterdagmiddag” van nu bij KMD mee te laten beleven.
En het was ook heel gezellig. Trainer Martin de Graaf gaf een uiteenzetting van de tactiek en speelwijze tegen GDA voor deze zaterdag. Helaas had ook hij niet de winnende formule tegen een letterlijk en figuurlijk sterk GDA.

Er is geen tijd om te treuren om het verlies van de koppositie want op zaterdag 4 maart is de inhaalwedstrijd tegen VELO, de “El Clasico” van Wateringen. En dan hebben “onze mannen” iets recht te zetten om mee te blijven strijden om de koppositie.

U heeft ze misschien gelezen, de publicaties in de pers over v.v. Bladella, “tekort aan vrijwilligers nekt de club” en de noodkreet van de KNVB dat 2/3 van het aantal verenigingen het niet rooit. Ik kreeg dan ook de vraag “hoe zit dat dan bij KMD?”. U bent altijd welkom bij KMD.

Volgende week praat ik u graag bij, ik heb deze keer al genoeg verteld.

IMG_0460 IMG_0460
IMG_0937 IMG_0937