Wat is jouw X factor?

U kent ze wel de talentenshows. Als bij mij thuis de meiden weer zo’n talentenshow op TV aan zetten, ben ik weg of doe ik op zeker “iets” anders. Niet gezellig? Och, ik heb andere interesses. En als ik iets tegen mijn zin in doe, ben ik zeker niet gezellig. Dus doe ik zoveel mogelijke leuke dingen, daar krijg ik energie van.
Het barst inmiddels van de talenten ontwikkelingsprogramma’s. In het onderwijs en ook in de sport zie je voetbalscholen, speciale clinics om kinderen extra te stimuleren, het beste uit zichzelf te halen.  Ouders zijn bereid om extra budget te reserveren voor hun kinderen. Zij willen graag hun kinderen het beste geven. In schoolopleiding en ook in extra voetbaltraining.

Wat zijn jouw drijfveren?
Bij KMD is talentontwikkeling één van de kernwaarden uit het beleidsplan 2015-2020. In het technisch beleid is opgenomen dat de vereniging zo goed mogelijk probeert te faciliteren in benodigde materialen en begeleiding. Er wordt door het bestuur continu geïnvesteerd, nu in de aanpassing van de accommodatie maar ook om de deskundigheid van de technische begeleiding op een steeds hoger plan te brengen.
Het ingezette beleid betaalt zich inmiddels uit in het niveau waarop de hoogste jeugdelftallen inmiddels presteren. We proberen hiermee de jeugd met de meeste ambitie aan ons te blijven binden.

Ieder mens heeft “iets” bijzonders. Voor elk lid en ouder is er een plaats binnen onze vereniging. Je hoeft niet in het hoogste elftal te komen, het gaat er om dat we met z’n allen lekker sporten. Het gaat er om dat we van elkaar leren en veel lol met het team te hebben. Dat is misschien wel het grootste talent dat je kunt ontwikkelen. Een sociaal ingesteld mens kan altijd en overal terecht. Daar heb je op je werk, thuis of waar dan ook profijt van.
Ik durf te stellen dat KMD een belangrijke “leerschool” is. Als leider, trainer, bestuurder en vrijwilliger van KMD kom je dezelfde situaties tegen als op je werk etc. Dat geldt zeker voor de vrijwilligers taak. Met elkaar iets bereiken en voor de club neerzetten is een fantastische prestatie.

En juist bij de ouders en leden die nog geen vrijwilligerstaak op zich nemen, zit nog zoveel talent dat niet wordt benut. Dat is toch zonde? Je doet jezelf te kort als je houdt van gezelligheid, het leuk vindt om het mensen naar de zin te maken, “iets” in de maatschappij wilt betekenen of terug wilt geven aan de vereniging. Zonde toch als talent wordt vermorst door op de bank naar the Voice, X factor etc. op de TV te kijken?
Kom in beweging en zet je X factor in voor KMD en vraag naar onze vrijwilligers coördinatoren, Rowena of Sanne, of kijk op de website onder de tab bestuur en vrijwilligers. Ik daag je uit om je X factor voor KMD in te zetten.

Wat de KMD Jeugd leert
Over talenten gesproken. JO<9 speler Jan Kooy had in de Kerstvakantie een clinic gewonnen bij Ajax. Hoe gaaf is dat! Jan werd nog eerste ook in de Ajax Dribbel Challenge. Dan zijn we als KMD natuurlijk ook een beetje trots. Jan heeft veel opgestoken op die dag en ik ben benieuwd wat Jan onze E trainer gaat leren?
Deze zaterdag werd het programma op de natuurvelden afgekeurd en werd er wel op kunstgras gespeeld. Dat betkende dat alleen de jeugd thuis in actie kwam. Ik zag de JO19-2 lekker voetballen, maar er waren ook diverse incidenten die niet thuis horen op een voetbalveld. Jammer en extra huiswerk voor het begeleidingsteam. Het is belangrijk dat hier van wordt geleerd.

Bloed, zweet en tranen
KMD herbergt naast voetbal, ook muzikaal talent. De KMD huisband “Picollo Ma Potente” speelt op zaterdag 25 maart as. in de Wateringse Poptempel Nederland3. Het zou mooi zijn als hier een volle bak aan KMD muziekliefhebbers bij aanwezig zijn. Aan Marten, Guido, Teun, Chiel en stergitarist Laurens ligt het in ieder geval niet. Zij zijn volop aan het oefenen en zullen voor u met bloed, zweet en tranen een fantastische set spelen.

Het tweede selectie team was vanwege de afkeuring lekker aan het darten. In het AD gaf Louis van Gaal aan dat in “het mentale aspect” en het teamproces nog veel progressie valt te boeken. Je bent tegen een superieur team nooit kansloos, als het tussen de oren voor 100% goed zit. En het mentale deel is bij darten juist een belangrijke component om continu goed te kunnen presteren. Kijk maar naar Michael van Gerwen, die is mentaal erg sterk.

Voetballen kunnen de mannen van onze A selectie allemaal. De oefenresultaten van deze winterstop zijn veel belovend. Volgende week begint de competitie weer.
Om de toppositie op de ranglijst te handhaven is het belangrijk dat in de komende weken Maasdijk thuis, Loosduinen uit en VELO uit, de punten worden gepakt.
Vorig jaar, de eerste competitie wedstrijd Maasdijk uit …… Ik hoef betrokkenen en aanwezige supporters niets te zeggen. Ik weet één ding; spelers en staf laten zich niet nog een keer verrassen. Zeker niet met de steun van ons fantastische publiek en bloed, zweet en tranen. Aanvang 14.30 uur op ons sportpark.

Ik hoop u daar weer te ontmoeten. We hebben zin in de tweede seizoenshelft. En het is gelijk #blijven hangen. #Feestje?

IMG_0460 IMG_0460