Sinterklaas, wie kent hem niet?

Zaterdag was het groot feest op KMD. In de morgen was Sinterklaas met zijn Zwarte Pieten op onze club. Al vroeg liep ik met de Goed Heiligman over de velden alwaar de Mini F en de F hun onderlinge wedstrijden speelden. De Pieten deden mee en de Sint had voor iedereen een praatje, vooral met de keepers. Halverwege kwamen de Zeur Pieten met trommels en blazers het veld op en vergaten de mini F’s te voetballen, ze liepen zo achter de band aan. Lachen natuurlijk. Later in de kantine was er voor alle spelers en speelsters een cadeau en een mooi verhaal of gedicht van de Sint.
Van menige ouder mocht ik de complimenten in ontvangst nemen. Deze gaan natuurlijk naar de dames van de PR en Sinterklaas, wie kent hem niet? Zij zorgden met een sublieme organisatie voor een onvergetelijke ochtend. Hulde!
Och en wat ben ik dan trots op mijn club, dat er zoveel leuke evenementen worden georganiseerd en dat ik zo veel blije gezichten zie. Daar doe je het toch voor?

’s-Middags waren die blije gezichten er in eerste instantie niet bij KMD1 en 2. Logisch omdat beide teams van Naaldwijk verloren. Misschien lullig of schlemielig maar de zes punten gingen mooi mee naar Naaldwijk. Dank u Sinterklaasje, daar ging mijn KMD voetbalpool. Zat ik er toch mooi naast met mijn voorspelling op de site.
Maar je bent wel een hele grote zuurpruim als je niet tegen je verlies kan. Natuurlijk werd het ook in de kantine na afloop weer gezellig, al was het alleen al dat er bij de familie Van de Wetering – Kardol toch een familielid had gewonnen en laat de ene neef, Tim Kardol van Naaldwijk, het winnende doelpunt tegen neef Mitch van de Wetering van KMD hebben gemaakt. En dan zie ik een trotse familie op KMD, tot in de late uurtjes genieten van de sfeer. KMD blijft toch je cluppie Jan Kardol, ook al zit je zoon op vv Naaldwijk.

Genieten doen we zo wie zo. In de bestuurskamer was er gebak van sponsor, de ING Bank, vanwege de gewonnen pitch en dat is een fantastische prestatie en belangrijk viermoment voor onze club. Van 2017 – 2020 zijn we weer verzekerd van een belangrijk sponsor bedrag.
Maar ook de pupil van de week, Mitchell van Vliet genoot zichtbaar. Mitchell is keeper bij de JO11-6. Onvergetelijk mooi om bij te zijn, was dat hij van KMD1 keeper Odens van der Zwan diens keepershandschoenen kreeg. De handschoenen van Odens bewaart Mitchell nu onder zijn kussen. Het leek wel Sinterklaas in de bestuurskamer want Mitchel kreeg nog veel meer. Een bal met handtekeningen van alle spelers, een medaille, oorkonde, zak snoep, kruidnoten, hapjes, cola etc. Deze Sinterklaas zaterdag kan voor Mitchell niet meer stuk.

Met Jan Middendorp, Hans van de Wetering en Jan Hollaar had ik afgelopen donderdag een goed gesprek over de toekomst van het familie toernooi. Na 40 jaar en een geweldige traditie op onze vereniging is genoemd organisatie comité, met stuwende kracht Paula van Reeuwijk, gestopt en beraadt het bestuur zich op een vervolg. Mogelijk dat als afsluiting van het seizoen een KMD familie dag met een mix toernooi voor heren, dames en A en B jeugd wordt georganiseerd. Gesprekken met een nieuw te vormen organisatie comité lopen nog.

En zo ben je de hele week druk bezig met verbinden en organiseren. Ook de PR commissie krijgt uitbreiding. Keepster van Dames 2, Jennifer Vlieland heeft mooie ideeën om KMD te promoten in de diverse media. En laat Lisanne Duijvesteijn van Danes 1 dan weer handig zijn met de camera. De plannen gaan we binnenkort verder uitwerken.
Dat vroeg de leider van de JO15-4ook voor dit verslag. Kun je het verhaal deze keer geheel in dichtvorm doen vroeg aan me. Nou Jan, ik heb er net 10 kantjes proza voor mijn familie opzitten en voor KMD wilde ik het zo laten of je moet het gedicht aan mijn Moeder persé willen lezen?
Een klein stukje van Jan’s aan mij toevertrouwde kunsten wil ik u wel meegeven. “Om morgen tegen de koploper geen grote nederlaag op te lopen, gaan de jongens vast de mouwen opstropen” etc.
En het werkte Jan. Niet alleen sta je weer in mijn stukje, maar ook speelden de JO15-4 verdienstelijk gelijk tegen de koploper Semper Altius. Goed gedaan jongens.
Ik moet nog erg wennen aan de nieuwe team naamgevingen, zo vernoemde ik per abuis De JO11-3 niet als ongeslagen koplopers en weer wel de JO13-3. Ingewikkeld hoor. Maar gelukkig is daar dan Hennie van de Eijkel en mijn oud leider weet me nog steeds te corrigeren. En zo hoort het ook. Op een positieve manier kritiek en feedback geven, maakt dat je met elkaar elke keer weer een beetje beter wordt.

Het jaar loopt ten einde en op het programma van de eerste seizoenshelft staan er nog twee voetbalzaterdagen gepland. Zaterdag komt u toch ook weer kijken als ons 1e elftal te Maasland tegen MVV’27 speelt?

Bij de Veteranen snakken ze naar de Winterstop. Van de 18 selectiespelers van dit elftal zijn er 8 geblesseerd of hebben pijntjes. Jammer dat Erika Jongerius van de Dames 2 nog te jong is, anders speelt ze zo een wedstrijd met onze ouwerejongeren mee. Op woensdag traint ze al mee en of je daar wat van leert? Erika maakte vandaag 4 doelpunten bij de Dames.
Aanvoerder Marco Schregardus alias “de Breje” doet er van alles aan om elke week voldoende spelers te mobiliseren en dat valt in deze koude wintermaanden met een spierscheurtje hier en daar een beetje tegen. Maar wat wil je als je bijvoorbeeld zoveel in beweging bent als Jopie van Zanten? Woensdag waren we nog in de poptempel de Melkweg bij het concert van Nothing But Thieves (u gaat nog veel horen van deze band). Joop stond tussen de jeugd zo te springen dat hij zich geblesseerd voor zijn voetbalwedstrijd moest afmelden. Hilarisch, maar de Veteranen blijven mooie mannen, die altijd moeten blijven voetballen. Stoppen is geen optie.

Voor dit stukje, stop ik wel. Fijne Sinterklaas en tot zaterdag.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD.