Geef de leden bier en spelen

Geef het volk brood en spelen bedachten de Romeinen al. Voor het mannelijke deel van de SV KMD gold zaterdag “bier en spelen”. Nu was er de afgelopen zaterdag een beperkt spel programma, voornamelijk voor de jeugd, en toch was er een goed gevulde kantine met bierliefhebbers.
Persoonlijk vind ik dat geweldig want na sport en muziek is “speciaal bier” al ruim 30 jaar een hobby. Bij “onze” stamkroeg Locus Publicus in Delft hebben ze er meer dan 175 verschillende soorten.

Afgelopen zaterdag was KMD het Locus Publicus van Wateringen. Voor de eerste editie hadden de biersommeliers Marco van der Gaag en Rob Moerman vijf blond bieren geselecteerd. “De Strandgaper”, “het Kapittel Watou” en “de Sloeber” uit België en verder Maallust en Waterings Blond. En hoe lekker was dat? Deze bieren moet je echt “nippen” en niet achter over keilen om de echte smaaksensatie te ondergaan. Ik zag de liefhebbers genieten en gezellig met elkaar praten en proeven. De keukenbrigade zorgde voor lekkere hapjes en zo was het erg gezellig en verdient de organisatie een groot compliment. En ik hoop persoonlijk dat we een traditie zijn gestart en dat er volgend jaar weer een mooie bierproeverij is.
De prijsvraag voor deze zaterdagmiddag luidt waar is het Waterings Blond bier gebrouwen?

Over prijsvragen en bier gesproken. Afgelopen vrijdag was de evaluatie van de KMD PubQuiz in Scrumpy Pub. Het goede nieuws is dat er ook volgend jaar m.m.v. Hans van de Wetering, Ton Moret, Teun Kardol weer een PubQuiz komt en dat er weer gebruik wordt gemaakt van stemkastjes. Het draadloze internet werkt voor grote groepen nog niet naar behoren.
Ook deze avond stond in het teken van het blond bier, La Chouffe. Lekker toch? De prijsvraag van de vrijdagavond was; Hoeveel kop doelpunten heeft Teun Kardol voor KMD1 gemaakt?

De prijsvraag voor de zaterdagmorgen is niet wat de JO17 – 3 tegen Die Haghe heeft gedaan, want dat kunt u gemakkelijk op onze site terugvinden. Nee, Die Haghe was simpelweg speltechnisch beter, slimmer en feller.
Goed om te zien dat er elke zaterdag weer zoveel leden betrokken zijn als scheidsrechter of in de begeleiding of op hum talenten vlak. Of dat nu in de aanbouw van de kleedkamers is of het maken van een poster voor de Algemene Ledenvergadering.

Ik hoop dat vrijdag 4 november as. al bij u een plek in de agenda heeft gekregen. Het belooft een informatieve en mooie bijeenkomst te worden. Ik roep u allemaal op om aanwezig te zijn.
Er zijn vier mutaties, en dus nieuwe benoemingen, in het bestuur, er is de verkiezing van “de vrijwilliger van het jaar”, er zijn maar liefst 8 jubilarissen, er is nieuws over de ING pitch, de introductie van “de KMD voetbal poule” op de site, waarbij u voorspellingen kunt doen over de uitslagen van gespeelde KMD wedstrijden, doelpunten makers etc.
Uw mening telt! U kunt ideeën inbrengen, wij vragen uw mening, er is een “live” verbinding met een KMD lid, die op dit moment in Vietnam op reis is. Na afloop is het altijd gezellig en is er muziek van DJ iPod Joop.
En zeker een reden om er bij te zijn; het is de laatste keer dat u, uw vragen kunt stellen over het jaarverslag aan penningmeester Willem van den Berg. Aanvang 20.00 uur voor deze special edition van de Algemene Leden Vergadering.

Prijsvragen, verkiezingen, bier, spelen, waar gaat het over in dit verslag? Waar zijn we mee bezig met de voetbalclub KMD? Och, na serieuze zaken over KMD1, het bestuursbeleid, normen en waarden, de gezonde sportkantine etc., is het ook goed om te relativeren. De lol en het plezier dat we met elkaar hebben, is ook erg belangrijk. Tijd om te ontspannen. Velen van u zijn lekker met vakantie of een paar dagen weg, aan het klussen, lekker niets doen etc. en nemen even gas terug. Anders is ook goed.
Of zoals mijn vriend Tinus “positivo” van der Schoor het treffend zei: Ik vind dat hele biergedoe helemaal niks, waarom is er geen Rosé proeverij voor de dames, of een spa blauw proeverij voor de geheelonthouder (zoals Tinus)? Tsja goed plan Tinus. Het is altijd goed om “tegen geluiden” te horen. Kom maar op met het beste idee voor KMD op de algemene ledenvergadering en neem een paar vrienden, of beter, vriendinnen mee die al je goede ideeën mede kunnen organiseren.

Om af te sluiten met een prijsvraag: U kunt stemmen op “de Pool van het Jaar” en dat is natuurlijk onze keeper van KMD8 en sponsor “Kuba Piasecki”. Via de volgende url: polakroku.nl/nl/stemmen kunt u uw stem voor Kuba uitbrengen.

Volgende week is er weer een vol programma, ik zie u dan graag.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD.