Op stap met Rosé Olé

Deze zaterdag was er een met een beperkt voetbalprogramma voor de jeugd i.v.m. de herfstvakantie. Toch was het vandaag beregezellig op de club en werd er door de senioren volop gespeeld. Langs de kant en in de kantine was het lekker druk, dat heeft natuurlijk ook te maken met de prima prestaties van eerste Senioren team.
Je hoeft niet altijd goed te voetballen om te winnen. KMD1 deed goede zaken en steeg door de overwinning op Quick Steps weer een plaatsje op de ranglijst.
Houd dit vast mannen, we zijn trots op jullie.

Ik ben ook trots op onze Dames afdeling. Met tien meisjes/dames elftallen en een 7x7 Dames team, maken de meiden inmiddels 20% uit van ons ledenbestand.
Aan de leiders Lisa de Waard en Bram Meijer had ik beloofd om te vlaggen bij één van de wedstrijden van Dames 2. 15 oktober leek een prima optie want dan kon ik mooi op tijd terug zijn voor de wedstrijd van de Heren 1.
De dames waren om 09.00 uur present op het sportpark voor een voorbeschouwing door de staf en om 09.30 uur vertrokken we deze zaterdag naar Vlaardingen. Bij vertrek begreep ik niet waarom er niet via de A4 werd gereden. Tsja … die was dus afgesloten en de Dames waren beter voorbereid dan ik.
Ruim op tijd aanwezig, een uitstekende wedstrijd bespreking, een prima warming up om maar niets aan het toeval over te laten. En alle beetjes zullen geholpen hebben want tegen een stugge, taaie, fel verdedigende tegenstander werd verdiend met 0-1 gewonnen. Alle 16 meiden gespeeld en blij met de overwinning.
Voor een recreatie team is de beleving behoorlijk fanatiek, alhoewel ik even moet wennen aan alle handtassen in de dugout en het gezellige gekwebbel voor de wedstrijd, alsof je op een high tea party bent. Maar als de wedstrijd eenmaal begint, is het erg serieus en bepaalt elk detail; een net wel/niet uitbal, net wel/niet buitenspel of een net wel/niet overtreding, de emotie. Dus moet je als grensrechter goed opletten en extra je best doen.
Wat was ik blij dat laatste vrouw Shannen Boudri op een gegeven moment twee meter achter de verdediging ging spelen en zo elke aanval vakkundig neutraliseerde. Want Dames die op buitenspel willen spelen, dat is vragen om problemen. Die kwamen er dus niet, ondanks de spannende stand, dankzij een geweldige teamprestatie.
Mooi om te zien dat de meeste meiden ook weer terug komen op het sportpark en blijven hangen als supporter voor de Heren 1 en tot laat de overwinningen vieren met een High Wine Party en zeker de naam Rosé Olé alle eer bewijzen. Top dag!

Zeker een top dag was het voor de pupil van de week Elina van de Geest van de MO11, die als eerste een doelpunt tegen Quick Steps mocht maken. En hoe? Elina is heerlijk onbevangen en een groot talent bij onze club. Want of ze nu 6 of 7 doelpunten had gemaakt, ze wist het niet precies, in de met 19-1 gewonnen wedstrijd van de MO11. Maar wat doet het er ook toe als je na afloop in de bestuurskamer met je favoriete KMD voetballers Jan Vijverberg en Jesse de Waard op de foto mag. En ze heeft beloofd dat ze altijd bij KMD blijft voetballen totdat ze een oud omaatje is.
Nou Elina, beloofd is beloofd en we hopen je vaak met je vriendjes en vriendinnen bij KMD1 langs de lijn te zien, want je hebt er weer een paar fans bij.

U heeft het wellicht aan de aanplakbiljetten op de ramen en info borden gezien. De barcommissie wil er ook graag een paar fans bij hebben en het liefst voor in de morgen. Voor dat het bestuur wellicht over gaat tot een sluiting of  “verplichte” diensten, gaan we alles uit de kast halen om het gezellige bar- en keuken team uit te breiden. Immers; hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Met vreugde zien we ook de nieuwbouw van de kleedkamers gestaag vorderen. Opper Jan Middendorp meldt dat we op koers zitten. Minder op koers liggen de vrachtauto’s die materialen komen lossen en per abuis het parkeerterrein opsturen, met verzakking van het wegdek als gevolg. Past u a.u.b. op als u de keien ziet liggen op het parkeerterrein. Het is een tijdelijke en noodzakelijke maatregel.

De feestcommissie presents: Full Moon Neon Party. Op zaterdag 19 november as. is het groot feest in onze kantine. Kijk dat is nu mooi om te zien. Voor leden en aanhang. Dus je partner, vader of moeder is ook welkom, mits je je aanmeldt bij Dide van Adrichem of Alet de Brabander. En wat Full Moon Neon inhoudt? Ik denk dat jij dan het lichtje in de duisternis bent, verder laat ik me nog wel inspireren door onze feestcommissie. Kaarten zijn nu verkrijgbaar en wees er snel bij want op = op.

Wat ook zo “op” is en wat mij volslagen duidelijk is, de bierproeverij van zaterdag 22 oktober as. de organisatoren Marco van der Gaag en Rob Moerman hebben niets aan het toeval overgelaten om van de eerste bierproeverij op KMD een groot succes te maken. Het is best een heel karwei. Ook zij moeten in overleg en met “van alles” rekening houden. Zo zijn de feesten of evenementen “besloten” en dus alleen voor leden en aanhang en is het belangrijk dat er met sponsoren en leveranciers goede afspraken worden gemaakt. Zaterdag zijn er vijf blond bieren voor u geselecteerd, elk met een bijzonder verhaal en karakter. Dat wordt dus op de fiets naar KMD en smullen voor de echte bierliefhebber.
Ik ben blij dat er binnen de vereniging enthousiaste vrijwilligers zijn, die hun nek uitsteken en helpen om van onze club, die bijzondere vereniging te maken.

U heeft het ook druk in uw agenda met mooie KMD evenementen want volgende week praat ik u bij over de Algemene Leden Vergadering van vrijdag 4 november as.

Maak er een mooie week van.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD.