It giet on, het nieuwe seizoen 2016-2017

Het nieuwe seizoen staat voor de deur en de vakantie zit er voor de meeste KMD-ers weer op. Fijn om alle verhalen te horen en ook fijn dat allen weer gezond zijn teruggekeerd.

Voor mezelf geldt dat het leven op Skiathos in Griekenland zo goed was, dat de weegschaal aan de verkeerde kant een + liet zien. En het verloren gegane terrein moet worden terug gewonnen! Dus werk aan de winkel en lekker veel sporten en wat bewuster eten.

Bewust omgaan met voedsel is bij menige sportvereniging nog een harde dobber en zeker in het Westland, waar conservatisme, veel en vet de boventoon voert. Het is van deze tijd om een beter evenwicht en een keuze te krijgen in sportkantines tussen vet en gezond. We gaan weer in gesprek, een nieuw seizoen met nieuwe kansen.

Het nieuwe seizoen is afgelopen zaterdag gestart met de eerste bekerwedstrijd van de heren en dames 1 en als je dan op KMD rondloopt zie je dat er weer veel is gebeurd of veranderd.

In de zomerstop is er hard gewerkt om de nieuwe teams te formeren en te voorzien van tassen met kleding, ballen etc. U merkt dat de bouw van de extra kleedkamers is begonnen.

Na maanden van oponthoud, kan er de komende week “eindelijk” worden geheid en begint het bouwteam aan de uitbouw. Het betekent dat we de komende maanden wel enige overlast zullen ondervinden. Maar, wie mooi wil zijn, moet pijn lijden. Straks hebben we mooie extra kleedkamers. De velden liggen er prima bij. Door de Gemeente is er in de zomerstop hard gewerkt aan het onderhoud. Vorige week was er een bijeenkomst met vertegenwoordigers van het KMD bestuur en de Gemeente en we kunnen concluderen dat het gras en de conditie van de velden goed is. Voor veld 4 is het nog wel even afwachten, hoe het zich houdt in de regenmaanden. We gaan het zien en beleven.

De diverse commissies hebben ook niet stil gezeten. Door de onderhoudscommissie is er geverfd, schoongemaakt en verbouwd. De senioren en jeugdcommissie delen nu één grote kamer. De vrijwilligerscommissie heeft 20 nieuwe vrijwilligers genoteerd, die een bijdrage gaan leveren in diverse functies. De technische commissie heeft nieuwe trainers aangesteld, de jeugdcommissie, nieuwe (bege)leiders bij diverse teams en u heeft reeds kunnen lezen dat in het bestuur Jaco van der Tang en Anton Wouters, op voorhand van goedkeuring van de Algemene Ledenvergadering, zijn benoemd als respectievelijk bestuurslid Technische Zaken en als Jeugdvoorzitter. En last but not least, zijn nieuwe leden begonnen met hun eerste trainingen en wedstrijden voor KMD.

Welkom bij de club! Ik wens alle nieuwe leden, kader en vrijwilligers heel veel succes toe in dit nieuwe seizoen.

It giet on. Voor de heren selectie, is het seizoen al weer een maand geleden met trainingen begonnen. De trainersstaf voor KMD 1 en 2 is dezelfde als vorig seizoen. Nieuw zijn Jos van der Horst, als looptrainer en John Schoonewille als keeperstrainer. Voor KMD 3 combineert Wouter Lagraauwzijn jeugdtrainerschap van de E-jeugd met het spelen en trainen van “onze kweekvijver”. Bij de dames is Edwin Arndtsde nieuwe trainer voor de Dames 1. Bij de jeugd zijn de nieuwe trainers; Paul IJzendoorn en Cees Roos voor de keepers en Avram den Heijer bij de F (tegenwoordig JO9) en Chester Butter de Pauw bij de C (JO15) . Marcel Kouwenhoven is de nieuwe leider van KMD1 en Ton Meijer bij KMD2. Succes mannen!

In het geformuleerde technische beleid is de ontwikkeling van onze talenten een belangrijke kernwaarde. De uitbreiding van het technische kader is dan ook een bewuste investering. Aan allen de belangrijke taak om onze spelers technisch, tactisch, mentaal en fysiek beter te maken en te ondersteunen.

It giet on. KMD1 won de eerste officiële wedstrijd thuis met 7-0 van DHC zaterdag voor de beker. En het was goed te zien dat onze trouwe supporters er ook weer stonden langs de lijn. Ook zij zijn blij dat er weer wordt gevoetbald. Zo leeft KMD weer op en zijn we met z’n allen “klaar” voor het nieuwe seizoen. Ik had de eer de MO13 deze morgen te fluiten en ze wonnen van Monster met 5-0. Goed gedaan meiden!

Het is wel wennen aan de nieuwe team benamingen. Maar wie weet nog wat welpen en pupillen zijn?

Er zit een goede energie in de club en jongens en meiden, wat geniet ik toch altijd weer van de nieuwe initiatieven die door leden worden ingezet. Of het nu om het aankleden van het clubgebouw, de webshop, de website of sponsoractiviteiten gaat. Door de ideeën blijven we vooruitgaan en onszelf vernieuwen. Dat is positief en gééft energie. De club leeft. Daar ben ik heel trots op.

Ik ben ook trots op het initiatief van de familie van Adrichem. Jop vertelde me na de trainingsavond op donderdagenthousiast over een maatschappelijk initiatief van zijn zus.Zij heeft Stichting Ithemba opgezet. Stichting Ithemba wil graag met een bandjes avond in NL3 zoveel mogelijk geld ophalen voor het goede doel en arme jeugd in Zuid Afrika met dit mooie project rechtstreeks ondersteunen. Bij Dide van Dames 1 en Jop van Heren 2 kunt u kaarten voor vrijdag 2 september as. verkrijgen. Diverse lokale artiesten treden belangeloos op. Aanvang is  21.00 uur. Ik ben er bij!

Het komende seizoen probeer ik er elke week weer te zijn voor al onze leden en u met de column te informeren over het wel en wee op onze club.

Ik zie u graag volgende week op de club.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD.

image image