Mooie club hebben wij

Dames en heren, jongens en meisjes ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik er vandaag nog niet helemaal bij ben. Ik loop nog na te genieten van het feest van gisterenavond. Waar een kleine club “groot” in kan zijn! Al weet ik aan het begin van het stukje niet waar ik het met u over moet hebben, want ik kan wel een hele pagina over het feest schrijven. Ik zag zoveel mensen genieten, zoveel mensen glimlachen, selfies maken, lege kratten bier, lege flesjes flugel en mensen die tot de laatste tonen van DJ’s Marc en Dion bleven hangen, dat de conclusie alleen maar kan zijn dat het een top feest was!

De familie de Waard ging er voor de 2e keer vandoor met “de cup met de grote oren”. Zij wonnen van de 39 deelnemende teams de 3e editie van de KMD PubQuiz. In een spannende finale waarbij die Blauwe Nase, de familie Boeters, Luuk Willemse, Ed Boutkan en de Outsiders (met o.a. Jaco van der Tang) ook zomaar op het podium hadden kunnen staan. De dames van 1, 2 en de A en de partners en vriendinnen “van” deden met de mooiste namen ook uiteraard volop mee. Zij stonden ook dichtbij een topklassering, maar aan het einde werden de prijzen verdeeld en stonden de meiden te dansen.

Volgend jaar weer! Maar of we dat dan weer via de wifi verbinding doen? Daar gaan we met de organisatie eens rustig over evalueren in Scrumpy Pub.

De “KMD band” Picollo Ma Potente speelde een dampende set met nummers van the Prodigy, Acda & de Munnick, Steppenwolf, the Beatles, Elvis en de Dijk. U kunt de filmpjes en foto’s vast wel terug zien op Instagram, Facebook etc. De band is te boeken voor feesten en partijen (BBQ, huiskamerconcert, bruiloften etc.) en de opbrengst gaat naar de Crowfunding actie van de uitbouw van de kleedkamers. Dus als u Marten Damen op zang, Guido Dieleman op drums, Teun Olsthoorn op bas en Chiel Jongerius en Laurens Houtman op gitaar nog eens wilt zien spelen …… Misschien komt “Born to be Wild” ook wel weer langs.

Een feest waarbij je nooit meer naar huis wilt, kan alleen maar georganiseerd worden dankzij de inspanningen van de bar- en feestcommissie. Zij zorgden er voor dat de organisatie en bediening “grote klasse” waren. Diepe buiging voor deze vrijwilligers.

Mooie club hebben wij! Als je ziet dat er meer supporters uit Wateringen zijn bij TAVV dan van de thuisspelende club uit ter Aar. Helaas konden zij onze jongens van KMD1 niet aan  de punten helpen. Dat moet op het veld gebeuren. Op basis van de strijdwijze in de tweede helft geeft dat veel vertrouwen voor de laatste twee wedstrijden. Als we met net zoveel passie spelen, zie ik ons boven Monster eindigen in de plaatsen om promotie/degradatie. We gaan het zien zaterdag as. tegen DSO, die nog voor een periode spelen. Spannend wordt het zeker. Met de steun van het publiek als 12e man gaan we voor de drie punten.

Er valt ook succes te melden bij de selectie. Afgelopen zaterdag. plaatste KMD2 zich door het winnen van de periode voor de nacompetitie en mag dus meedoen voor de promotie wedstrijden. Wij verheugen ons op dit toetje.

Wij verwachten zo wie zo veel publiek zaterdag as. Het belooft mooi weer te worden. Er is een fantastisch programma voor jong en oud met een mix toernooi, springkussen, schminken en natuurlijk de sponsorloop. Als je Paula van Reeuwijk, Jan Middendorp of de kinderen van de F en E jeugd op volle snelheid langs veld 1 rondjes wilt zien lopen dan kunt u dat “live” aanschouwen.

Zorg dat je er bij bent en dat alles ten bate voor de uitbouw van onze kleedkamers. En dan is er na afloop ook nog een BBQ. Ik zie de blije gezichten al weer voor me.

Sportief doet onze jeugd het uitstekend en wordt het niveau steeds beter en hoger. Daar zorgt een uitstekende staf en een fantastisch jeugd kader voor.

Aan het einde van het seizoen worden de prijzen verdeeld. Zo is het nog spannend bij de C1 die zich nog veilig moeten spelen en afgelopen zaterdag heel knap met 3-0 van Vitesse Delft C1 wonnen. Het is belangrijk dat dit visitekaartje van de vereniging in de eerste klasse blijft.

Wij volgen ook de verrichtingen van het KMD 7x7 team bij de heren. Wellicht worden zij nog kampioen in de komende weken. We gaan het beleven

Mooie club hebben wij! Er komt veel energie los in de vereniging. Of het nu om de invulling van de vrijwilligersfuncties gaat, de organisatie van de sponsoring en inzameling van de uitbouw. Vele leden dragen hun steentje bij en het bestuur faciliteert al die geweldige initiatieven.

Daar is de bierproeverij er ook één van. Houdt u van bovengistende bieren in de smaaksoort van Leffe Blond, dan moet zich beslist inschrijven voor de Bierproeverij op 4 juni as. U kunt dat vanaf heden doen bij Rob Moerman via ronat@caiway.nl of Marco van der Gaag via barcoos@caiway.nl Voor de verschillende te proeven blond bieren en een glas betaal je het luttele bedrag van Euro 17,50.

Dat wordt op zeker genieten.

De organisatie wil graag van te voren weten, op hoeveel deelnemers ze kan rekenen ivm de inkoop van het bier. Bij voldoende aanmeldingen draait Peter Boeters buiten gezellig plaatjes met de

Why Not? Discotheek. Dus ….. mailen.

Mag ik u uitnodigen om zaterdag as.  naar de C1 te komen kijken tegen de C1 van Monster.  Aanvang is 11.00 uur en als zij weer winnen en het komt het goed.  Na de C1 kunt u dan om 12.00 uur kijken bij KMD2 tegen koploper Quintus2 en dan om 14.30 uur speelt KMD1 en om 16.30 uur begint de sponsorloop en aansluitende de BBQ. Dat wordt weer een lang dagje KMD.

Mooie club hebben wij!

Veel plezier deze week.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD.

image image