A Celebration

In de Nederlandse taal heb je er niet zo’n goed woord voor; een viering, het leven vieren? Vanuit de Engelse taal begrijpt iedereen wel wat met a Celebration wordt bedoeld.
In het leven moet je op je werk presenteren, zijn er hoge verwachtingen en maak je best wat mee. Op de dagen op KMD, is het goed om met elkaar in gesprek te zijn over de dingen die je raken, om te relativeren, maar ook om achterom te kijken. En wellicht met een glimlach terug te kijken.

Vandaag is zo’n dag. Die begint met de vorige zondag, toen ruim 400 KMD jeugdleden en begeleiders aanwezig waren bij ADO –Vitesse. Ik vernam dat het ijzig koud was in het stadion, maar dat de KMD-ers hebben genoten van het schoolreisje en de reünie sfeer die in het KMD vak hing. Onbetaalbaar om mee te maken, maar ook aan je kind mee te geven. Persoonlijk heb ik veel aan mijn vader te danken, die me via KMD veel heeft geleerd en daar pluk ik nu nog de vruchten van.
Een groot dank jullie wel aan de jeugdcommissie en kader die dit mede mogelijk hebben gemaakt.

En wat dacht je van de sfeeractie, voorafgaand aan de wedstrijd van ons eerste? Veel (jeugd)supporters, een volle bak, toeters en spelertjes die aan de hand van de selectie het veld op liep. Op zo’n moment krijg ik kippenvel. Echt gaaf!

En wat dacht je van de opbrengst van de grote club actie! Er is door jeugdleden ruim Euro 2.100 – opgehaald. Hulde! De jeugdspelers die de meeste loten hadden verkocht werden in de rust van de wedstrijd KMD – GHC in het zonnetje gezet. Voor Esmeralda van Wilgen, Thijs van der Lans en Nigel Scheermakers waren er mooie prijzen en de eeuwige KMD roem.

Dat is er ook voor de dames die de loten hebben verkocht voor het Rad van Avontuur. De oudere KMD-ers kennen nog de sfeer van taart en paling en de spanning van dat ene lootje. Wat vroeger goed was, hoeft nu niet meer te werken. Maar dankzij Larissa van de dames A1, Marleen en Kirsten van de Dames 1 werden 400 loten verkocht. Marco Schregardus was in de rol van “good old”Louis Hollaar, de ceremoniemeester. En ik vond het een succes. Ik hoop dat we hiermee verder gaan. Want behalve dat de opbrengst aan de KMD jeugd ten goede komt, is het sfeer verhogend.

Dat zijn ook da house DJ’s Mark en Dion van KMD 2 die de after party “het blijven hangen” tot een feest maakten. Dat dit soort evenementen goed zijn voor de clubkas, hoef ik niemand uit te leggen.
Wel dat er afgelopen zaterdag, dankzij de sponsorcommissie acht (waarvan zes nieuwe!), sponsorcontracten zijn ondertekend. Mooi vind ik dat onze speler van het eerste, Randy van Santen zich behalve uitblinker nu ook sponsor van KMD mag noemen.
Het talrijke publiek zag zaterdag niet alleen Randy schitteren, maar een heel elftal. In een in het begin spannende wedstrijd, viel het kwartje nu eens de goede kant op. Door de 6-1 winst zou het mooi zijn als we voor de winterstop nog een paar plaatsen kunnen stijgen op de ranglijst. Mannen houd de flow, de sfeer en het vertrouwen vast. Op naar HVC en DSO de komende weken.

Na de wedstrijd werd “de pupil van de week” Bart Boone in het zonnetje gezet. En mocht hij op de foto met Jules Maring, Bradley Meijer en aanvoerder Jesse de Waard. Ook de zus van Bart wilde graag met Jesse op de foto. Mooi om te zien dat senioren een voorbeeld zijn voor de jeugd en dat jong en oud met elkaar in gesprek zijn. Dat is onze club en dat is de cultuur die je graag wilt zien.

Over cultuur en voorbeeld gedrag gesproken. Hoe ouder hoe wijzer zou je zeggen. Het bestuur ontving een brief van de scheidsrechter van ADS. De spelers van de Veteranen werden geroemd om hun sportieve gedrag, ondanks het kansloze verlies van 0-6 tegen die club. Kijk zo kan het ook! Wij zijn trots op dit elftal. Bij KMD zijn we positief, supporter en ambassadeur van de club. Wij zijn voor en niet tegen.
Als je na zo’n wedstrijd in de kantine loopt, hoor je nog meer mooie verhalen en heroïsche overwinningen. Ik noem vanwege de lengte van dit verslag alleen de elftallen die met meer dan vijf doelpunten verschil wonnen. KMD2, KMD4 staat door deze prima uitslag bovenaan, KMD Veteranen, KMD D3, KMD D4, KMD E1, KMD F3 en KMD ME1. U moet de site er maar eens op na slaan.

O, ja voor ik het vergeet. Voor de senioren is er ook een AH plaatjes ruilavond. Donderdag
3 december as. na de training. Neem je boek en dubbelen dus mee. Dankzij Dirk Kouwenhoven van de D2 begint mijn boek al aardig vol te raken. Voel ik me toch weer een beetje jong.

En dan eindig ik dit verslag met ons hoogste jeugdelftal de A1. Ik heb deze mannen zien knokken voor een punt tegen Honselersdijk en was onder de indruk van Raoul Feller, speler van de B1, die debuteerde en achterin speelde als “een Franz Beckenbauer in zijn goede tijd”. Alsof hij er al jaren stond. De A1 en de jeugd van KMD barst van het talent.

Maak er een mooie week van.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD.

image image