De kater, de keuken, de haring en de mystery guest.

Het KMD weekend begon op donderdagavond, waar ik met oud voorzitter Jan van Eck de stukken over het recht van opstal en gebruikersovereenkomst doornam. Het ziet er naar uit dat we voor het einde van het jaar weer bij de notaris zitten en de juridische zaken rond ons clubhuis nu eindelijk geregeld worden. Ook hopen we voor het einde van het jaar de vergunning voor de uitbreiding van de kleedkamers binnen te hebben. Kunnen we gelijk beginnen met de aanbouw.

Afgelopen vrijdag had ik met Hans van de Wetering en Teun Kardol een buitengewoon succesvolle evaluatie in Scrumpy’sPub van de KMD Pub Quiz, eerder dit jaar. We hebben ons gecommitteerd om ook volgend jaar een Pub Quiz de organiseren. Nu snel overleggen met de Feest- en Barcommissie over datum en invulling.

De stembanden werden getraind met een handvol La Chouffebieren. Met een tafel vol niet-KMD panelleden werden de vragen doorgenomen en getoetst. Zij hadden 21 van de 40 vragen goed, waar het winnende team van De Waard er op 28 scoorden. Dat betekent dat het voor ieder lid/team mogelijk moet zijn om een top klassering te halen. De ingeslagen weg wordt voortgezet. Waarschijnlijk in Mei 2016, maar je kunt nooit vroeg genoeg evalueren. De avond werd besloten om 02.30 uur en wij togen moe maar voldaan huiswaarts.

De volgende dag kwam het residu van de evaluatie best wel hard aan. Gelukkig kon ik weer sporten op de club. Door het rosé olé team van Dames 2 was ik ingehuurd als vlaggenist. En met het mooie weer was het goed toeven langs de lijn. Het mooie van dit team is dat er langs de lijn tussen de aanmoedigingen door net zo makkelijk over zwangerschappen, een nieuwe keuken of de huizenmarkt wordt gepraat. Dat gaat dan ongeveer zo. “Kom op meiden!” Goh Kim je begint nu echt al een buikje te krijgen. “Let op de binnenkant Roos!” Voor 10.000 Euro heb je echt geen keuken meer, tenminste ééntje die ik leuk vindt. “Mooie bal Kelly”. Wat heb jij voor dat huis betaald dan? Etc. Zo is het voor en na de thee, een hele wedstrijd gezellig.

De wedstrijd eindigde wel in een anticlimax. Nog niet eens vanwege het resultaat, maar vanwege de ongelukkige botsing en val van Jo-Anne, die uiteindelijk met de ambulance afgevoerd moest worden. Dat was schrikken! Gelukkig was ook onze verzorger Johan Vogler snel ter plaatse en maakt Jo-Anne het inmiddels een stuk beter. Sterkte Jo-Anne met je herstel.

Het goede nieuws kwam deze keer uit onze eigen keuken. Harry had haring besteld en als je voetbalt tegen een van oorsprong Scheveningse club dan horen daar lekkere maatjes bij.

Hoewel de uitslag van ons eerste elftal me weer een kater opleverde, zijn er toch weer geweldige uitslagen te melden. KMD2, 3 en 4 gaven het goede voorbeeld. En wat te denken van de B1? Hoewel de prestaties van dit team op- en neer gaan, schoten ze nu geweldig uit hun slof 11-2!. Of de E3 dan 10-1 en wat te denken van de E5 14-3. Zijn we soms een korfbalclub geworden?

Vorige week vergat ik de eclatante overwinning van de D3 te melden. Gelukkig zijn er oplettende vaders en is er internet. Na de 12-0 winst van vorige week, werd er nu helaas met 2-1 verloren. Na hosanna nu het zuur. Het hoort er allemaal bij.

Ook de pupil van de week hoort er al jaren bij. Daar ga ik het in deze rubriek niet altijd over hebben, maar Thijs van der Lans van de E6 is wel een mooi ventje. Leest u zijn verhaal maar eens op de site. Thijs eet liever haring dan hapjes en hoewel hij misschien wel geen profvoetballer wordt, had Thijs voor Zaterdag, binnen één dag, al zijn loten van de Grote Clubactie verkocht. Thijs is nu vast bezig met zijn tweede boekje te slijten in “de Strijp”. Daar woont ook onze secretaris Gerrit de Waard en die koopt er zeker wel een stuk of tien Thijs. Succes.

Van Gerrit kreeg ik deze week ook een mooie mail. Christiaan Resing uit Laren (Noord Holland) bezoekt alle Nederlandse amateurclubs tot aan de 2e klasse. Deze zaterdag stond KMD op zijn lijstje. Christiaan was de gehele dag aanwezig en volgens mij had hij het wel naar zijn zin.

Toen ik om 19.30 uur huiswaarts ging stond Christiaan, met het KMD Jubileumboek onder zijn arm, nog gezellig te keuvelen met de dames van ons rosé olé team. Weer een supporter voor het leven er bij.

Met Louis Hollaar had ik het er die dag nog over. Wat ooit begon in de jaren tachtig als de Jan Kardol fanclub, werd later de KMD supportersclub. Iedere thuis wedstrijd verzorgt Louis Hollaar de administratie van “de KMD speler van het jaar” verkiezing. Waar er ooit bijna honderd supporters lid waren, is het volgens Louis nu niet meer de moeite waard. En ineens brandde mijn creatieve lampje. Zou die Christiaan Resing ….. Ik zal hem eens mailen.

Wordt vervolgd.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD.

image image