Gelukkig en gezond

Dit is nog niet de nieuwjaarsrede om u een gelukkig en gezond 2015 toe te wensen, daarvoor moet u toch echt wachten tot zaterdag 3 januari as. Alle leden en ouders van spelende leden zijn van harte uitgenodigd om 16.00 uur in onze sportkantine.

Nee, het geluk dat ik deze week heb mogen aanschouwen, was de avond dat Loes Hollaar net niet werd verkozen op het Westlands Sportgala tot Vrijwilliger van het jaar. De WOS had alle registers open getrokken om de Westlandse Sporthelden te eren. De Quintushal leek Hilversums studio 21 wel, met al die camera’s. Maar het ging mij niet om de camera’s, maar om Loes. Loes is dit jaar 60 jaar vrijwilliger bij de club. Midden jaren vijftig hielp Loes al met het verwijderen van de koeienvlaaien van het veld, toen daar de koeien nog op graasden en is deze rubriek te kort om alle vrijwilligers functies van Loes te benoemen. Maar als u Loes ook in het nieuwe jaar in de senioren commissie kamer ziet, kunt u deze vrijwilliger feliciteren met zijn 61 jarige jubileum.

Deze zaterdag was de laatste speelronde van dit voetbaljaar. De selectie heeft al vrij af maar de recreatie elftallen en de jeugd moesten nog vol op aan de bak. Zelf deed ik weer eens, een helft, mee met mijn maten van de Veteranen. En er werd nog gewonnen ook! Met 1-10 op en bij Duno. Na het sporten smaakt het biertje dan toch extra lekker.
Zaterdag as. wordt er niet gevoetbald maar wel gekaart en is het ook altijd gezellig in de kantine.

Zaterdag deed F6 voetbalvader Hans Stiemsma ons schrikken. Hij werd onwel op het veld bij Vitesse Delft en moest voor onderzoek naar het ziekenhuis. Ik heb hem net (zondag) gesproken en gelukkig valt het mee en kon hij vandaag alweer op familiebezoek.
Het deed me goed dat Ruud Fidder weer terug op club was, na en lange vervelende periode. En zo hopen we ook Koos Hanemaaijer en Cees Zonneveld weer vaak te zien, die hebben dit jaar ook de nodige tegenslagen gehad.
Je beseft wel hoe belangrijk gezondheid is en dat als wij elkaar op de club ontmoeten, het geluk wordt gevonden in lekker sporten met elkaar en een mooie organisatie draaiende houden. En daar hoort iedereen in goede gezondheid bij.

De kerstdagen zijn een mooie gelegenheid om dat geluk te koesteren en te vieren met familie en dierbaren. Maak er een mooie Kerst van.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD.