Verslag KMD1 - Duno1

De topper van vandaag was keurig bewaard voor de laatste competitiewedstrijd van de winterstop.
De mannen van KMD, met 10 punten voorsprong op de tegenstander, de nummer 2 Duno.
Voor Duno de zware taak om de nummer 1 van het klassement te kloppen en zo de afstand wat te verkleinen.
Voor KMD de taak om de ongeslagen status te behouden en de afstand juist nog groter te maken.
Kortom, alle ingrediënten zijn aanwezig om er een fantastische wedstrijd van de maken.
En dat werd het ook.
KMD ging fel van start en begon heel goed aan de 1e helft. In de 6e minuut een vrije trap voor KMD op een lekkere positie voor Daan.
En jawel, een loeihard schot die in de linkerhoek van het goal beland, de keeper kon er alleen maar naar kijken, en dat deed hij dan ook.
Geweldig doelpunt, de toon was gezet en Duno moest flink aan de bak.
In de 15e minuut krijgen ze dan hun 1e kans die maar net naast gaat.
Maar KMD is op stoom en in de 17e minuut schiet Jules op goal na een knappe actie van Jesse maar gaat ook net naast. Twee minuten later is het weer bijna raak, alweer Jules die de bal net naast kopt.
De keeper van Duno oogt wat onzeker wanneer Daan uit een vrije trap weer op doel schiet, eigenlijk een makkelijke bal die de keeper uit zijn handen laat glippen wat een corner voor KMD oplevert.
KMD blijft druk uitoefenen op de tegenstander die het in deze fase van de wedstrijd behoorlijk moeilijk heeft.
In de 25e minuut weer een vrije trap op een mooie positie links van het doelgebied.
Deze keer mag Jesse het proberen en ja hoor. Met een knap schot beland de bal opnieuw in de linkerhoek van het doel en heeft de keeper opnieuw het nakijken.
Het blijft maar schieten op het doel voor KMD.
Twee minuten later knalt Daan de bal op de lat en in de rebound kan de keeper het volgende schot ook maar weer moeilijk tegenhouden.
Duno is toch wel wat geïmponeerd door hun tegenstanders maar proberen wel wat aan de achterstand te doen wat door KMD niet wordt toegelaten.
Na een fantastische 1e helft gaan de mannen naar de welverdiende theepauze.
In de 2e helft gaat Duno flitsend van start, duidelijk met het doel voor ogen om wat aan de achterstand te doen en al in de 47e minuut weten ze toch de tegentreffer te maken. Blijkbaar heeft deze treffer hoop gegeven want hun spel ziet er iets beter uit dan in de 1e helft.
In de 60e minuut komen ze nog een keer gevaarlijk voor het goal van KMD maar Marvin houdt het doel schoon.
In de 64e minuut stuurt Daan Thom van Hagen de ruimte in die op volle snelheid richting het doel gaat, speelt knap zijn mannetje uit en schiet de bal tussen de palen.
Opnieuw kan de keeper van Duno de bal uit het net vissen en de 1-3 is een feit.
Dolle vreugde bij de dug-out en bij de supporters van KMD. Het kan nu toch niet meer misgaan.
En dat ging het ook niet.
KMD had de wedstrijd in handen en speelde die ook keurig uit.
Status is ongeslagen en met 13 punten voorsprong kunnen de mannen van KMD van een welverdiende winterstop genieten.
Na de wedstrijd had ik nog een kort interview met Martin de Graaf die het volgende te vertellen had.

De trainer gaf aan de wedstrijd ontspannen te hebben beleeft.
Zeker na de 2-0 en het verdere verloop heeft hij geen moment gedacht dat de ploeg in de problemen zou komen.
Het was nog wel even spannend toen Duno de 1-2 binnenschoot maar na de schitterende goal van Thom van Hagen was de winst wel gewaarborgd.
Op de vraag wat hij vond van de beelden op de website van Duno waar trainer Jan Linkerhof video’s analyseert van de tegenstanders reageerde hij heel positief.
Hij vond het best wel een geweldige stunt, het is uiteraard als grap bedoelt enkel met als doel de tegenstander te intimideren.
In de wedstrijdbespreking voorafgaande aan het duel heeft hij de spelers verteld zich hierdoor niet van hun stuk te moeten laten brengen en dat is ook duidelijk niet gelukt.
Martin gaat met een prettig gevoel de winterstop in.
De afstand met de nummer 2 is nu 13 punten.
Van alle tegenstanders die nu tegen KMD gespeeld hebben is Duno voor hem in deze competitie de nr. 2 en de afstand is wel heel moeilijk te overbruggen.
Het moet wel heel raar lopen als deze 13 punten verspeeld gaan worden.
Hij heeft er alle vertrouwen in dat de lijn die nu gezet is na de winterstop op een positieve manier voortgezet wordt.

De volgende wedstrijd van KMD is uit bij Duindorp op 24 januari. Mis het niet!

Allemaal prettige geestdagen!