Da’s mooi!

Ik zag de afgelopen zaterdag veel blije gezichten op ons Sportpark, langs de velden en in onze kantine. Er gebeurde dan ook veel om trots op te zijn.
Ons eerste elftal heeft de eerste seizoenshelft ongeslagen afgesloten. Een fantastische prestatie die tegen DUNO werd beklonken met een 1-3 overwinning en zonder de andere spelers tekort te doen, zal ik de wonderschone treffer van Thom van Hagen niet snel meer vergeten. Ook in de manier waarop het elftal de treffers en de overwinning viert, weet je dat het met deze groep wel goed zit. Jullie bezorgen al die supporters, die er weer in grote getale waren, een mooie middag.

Zaterdag floot ik de C4 en ook bij dit elftal zag ik blije gezichten. Hoewel ze onderaan in de competitie staan, pakten ze toch maar mooi een punt op Forum Sport. De inzet was, op deze waterkoude ochtend om 08.30 uur, hartverwarmend. De C2 deed zijn uiterste best om een opgelopen 0-2 achterstand op Velo C3 goed te maken en dat lukte bijna! Met 1-2 konden de mannen met opgeheven hoofd van het veld. Ongetwijfeld gaat “voetbalmoeder” Suzanne Assies er weer een mooi verslag van maken. Zonder verslagen, geen verhalen en zonder verhalen geen geschiedenis! Suzanne begrijpt dat, en bundelt na afloop van het seizoen de verhalen in een boekje als aandenken voor het seizoen. Daar word ik nu blij van! Ouders, spelers, speelsters; meer verslagen a.u.b.

Ik zie hoe goed we met de jeugd bezig zijn. Technisch coördinator Theo de Reuver en zijn staf gaan er voor zorgen dat er op termijn weer talenten doorstromen naar de senioren. Vorige week deden Jan Vijverberg en Pascal Schupbach van de A1 al zeer verdienstelijk mee met het tweede. Maar al doe je als jeugdspeler mee met de Veteranen of KMD 8 het gaat erom dat jong en oud met elkaar spelen en in gesprek zijn. Daarom is het ook zo mooi dat de gehele selectie trainingen voor de jeugd verzorgt. Dat is pas iets om trots op te zijn.

Dat zijn we ook op Louis Hollaar. U leest het verderop nog in een speciaal bericht van de PR commissie. Maar Louis is door de WOS media genomineerd als “vrijwilliger van het jaar”. En ik denk dat Louis, die dit jaar zestig jaar als vrijwilliger bij de club betrokken is, best wel een kansje maakt. Ik zou het mooi vinden als u bij de TV opnamen aanwezig bent. Aanvang is donderdag 18 december as. om 19.30 uur in de Quintushal te Kwintsheul.

De uitsmijter is deze keer van de Dames 2 die op ludieke wijze kenbaar maakten wat het takenpakket van een voorzitter bij KMD inhoudt. Zo willen zij van de voorzitter graag kerstpakketten, 1 keer per maand rosé, aanmoedigingen en vlaggen langs de lijn en vooral veel bitterballen. Nu heb ik zelf thuis twee dochters, een vrouw en een teefje en weet ik hoe belangrijk een attentie op z’n tijd is. Dus als u me een keer mist langs de lijn bij de heren dan los ik mijn belofte aan de Dames 2 in.

Maak er een mooie week van.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD.