Full House

De afgelopen week ging weer als een sneltrein voorbij. De tijd gaat snel als je het naar de zin hebt. Afgelopen vrijdag was er een ploeg van TV Haaglanden op ons sportcomplex om Jesse de Waard en Daan van Rossum te filmen voor het befaamde spel “latjetrappen”. En laat onze trainer daar nu elke week de donderdagavond training mee afsluiten. Benieuwd hoe onze jongens het ervan af brachten? TV Haaglanden zendt elke vrijdag het sportprogramma uit.
Uw voorzitter had het deze week minder naar zijn zin. Dat had alles te maken met een abces in mijn keel. Gelukkig werd deze afgelopen donderdag in het ziekenhuis verwijderd zodat ik met de juiste medicatie afgelopen zaterdag tegen Honselersdijk aanwezig kon zijn.

Of onze oproep cq. uitnodiging in de nieuwsbrief geholpen heeft, of het mooie weer misschien? Belangrijker was dat er behoorlijk veel publiek was om het eerste elftal aan te moedigen. En dat is mooi om te zien.
In de bestuurskamer was het ook behoorlijk druk met journalisten, voorzitter Erik Sosef van Honselersdijk en zijn bestuurders, oud trainers Herman van Dinthen, Piet van Dijk en de KMD Bobo’s. Zij zagen dat erelid Huib Bakker en zijn ega Bep Bakker door oud voorzitter Hans Verschoor in het zonnetje werden gezet. Ikzelf mocht “pupil van de week”, Jesse Duynisveld, een door de spelers van het eerste elftal gesigneerde bal, een medaille en een oorkonde van de wedstrijd overhandigen. Dit onder het toeziend oog van zijn familie en Jesse’s grote voorbeeld bij KMD, hoe kan het ook anders, Jesse de Waard. Weer een droom die uitkomt en mooi om dat glunderende koppie te zien.
Die glunderende kop zag ik ook bij onze hoofdtrainer Martin de Graaf na de zwaar bevochten zege van 2-1 op Honselersdijk en wat mooi dat bij de senioren ook het 2e, 3e, 4e, 8e elftal, de Veteranen 1 en de dames 1 en alle meisjes elftallen hun wedstrijd wonnen. Om in kaarttermen te spreken; een Full House! Het kostte onze trainer wel wat flessen rosé aan de dames 1. De sfeer in de kantine bleef lang opperbest. Wederom een vol huis, nu door de begeleidende muziek van KMD’s “DJ Incognito”.

De komende week is het tijd voor de serieuze zaken binnen de club, zo is er deze week een bijeenkomst voor de Technische Commissie georganiseerd door FEVO West (het overkoepelend orgaan van de Westlandse Verenigingen) en is er een bestuursvergadering.

Volgende week zaterdag is het weer tijd voor de jeugd en wil ik zeker de C1 zien voetballen. Wordt vervolgd.

Geniet van een mooie week. Voor je het weet, is het weer weekend.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD.