De eerste week

ingevoerd op 16-11-2014

De algemene ledenvergadering was een mooie bijeenkomst. Soepel werd het afgelopen jaar samengevat en waren er dus schouderklopjes voor de bestuurs- en commissieleden.
Na de pauze mocht ik mijn eerste officiële daden plegen. Het opspelden van de versierselen bij de jubilerende leden. Hier liet ik mij graag in assisteren door onze secretaris Gerrit de Waard. Ik heb daar zoveel moeite mee, die kleine dingen en dat gefriemel om het speldje goed te krijgen.
Onze trouwe leden verdienen alle lof voor hun club loyaliteit. De term “KMD-er voor het leven” geldt zeker voor de jubilarissen, wat een mooie mensen, vooral met mooie verhalen en anekdotes.
Ik wens Dide van Adrichem, Iris Willemse (15 jaar), Sten vd Schoor, Guido Dieleman (25 jaar), Cees Kleijn, Jenny van Ooijen, Willem vd Wetering, Ab vd Berg en Marco Schregardus (40 Jaar) nog vele mooie jaren bij KMD toe.
Een diepe buiging voor Dolf van Heijningen en Hans Verschoor voor de vele uren die zij in KMD hebben gestoken en de jaren die zij leiding hebben gegeven aan respectievelijk de Sponsorcommisie en de Vereniging. Hans werd door de leden benoemd tot lid van Verdienste. Het was mooi om te zien dat bijna de gehele selectie hierbij aanwezig was. Volgens mij kunnen we nog vele jaren vooruit met deze gemotiveerde groep.
Vrijdag was het gezellig en ook zaterdag want zowel KMD1, 2 als 3 wonnen hun wedstrijden. De prestaties van ons vlaggeschip gaan niet onopgemerkt voorbij. Onze trainer Martin de Graaf mocht afgelopen maandag aanschuiven bij de sportuitzending van TV Haaglanden. En mooi om te zien dat een belangrijk deel van de selectie ook hierbij aanwezig was. Grote klasse mannen.
Op donderdagavond is het clubavond en werd er dit keer taart gegeten. In de beste huwelijken komen wel eens meningsverschillen voor, zo ook bij KMD. Het is soms goed om elkaars standpunten scherp neer te zetten. Met de taart werd de eenheid en het vertrouwen hersteld. En zo hoort het ook bij “grote mannen”.

Er wordt ook hard gewerkt aan de toekomst, misschien heb je het stuk in het AD gelezen, we zijn druk bezig met een nieuw beleidsplan. Ik zie en merk veel enthousiasme om me heen om iets goeds neer te zetten bij KMD. En we hebben juist veel enthousiaste vrijwilligers nodig om de plannen te kunnen verwezenlijken. Afgelopen donderdag kwam Jules Maring naar me toe met de vraag “kan ik iets in de PR en communicatie voor KMD doen?” Tuurlijk Jules daar zijn de PR dames Sandy Wentink en Mirjam Canten hartstikke blij mee, want er komt een nieuwsbrief met een uitnodiging voor de wedstrijd van het eerste elftal, op de website, Facebook etc. moeten veel meer verslagen, verhalen en foto’s komen om de betrokkenheid te laten zien en duidelijk te maken dat KMD leeft. Wie volgt het mooie voorbeeld van Jules? Er zijn nog zoveel plannen.

Als de weergoden meewerken hebben we zaterdag een mooie wedstrijd op het programma staan thuis tegen Honselersdijk. Ik hoop jullie dan allemaal te mogen begroeten langs de lijn of in de kantine maar eerst fluit ik de jeugdwedstrijd van de E tegen Velo om 08.30 uur ook mooi.
En als je wilt “Blijven Hangen” dan kan dat ook want met DJ Incognito wordt de voetbal zaterdag mooi afgesloten.

Peter van den Berg, voorzitter SV KMD.