Clubavond KMD Vrijdag 24 oktober 2014

ingevoerd op 28-10-2014

Als afsluiting van alle jubileum activiteiten organiseerden we afgelopen vrijdag een top activiteit op voetbalgebied!

Tijdens de reünie is er een veiling gehouden geheel verzorgd door Jan de Jong, vader van Tijmen uit de F1 en directeur van de NOS. Naast allerlei attributen en een clinic van Maurice Steijn, was een ander veiling item een clubavond met niemand minder dan Kees Jansma en Jack van Gelder.
Iedereen kon bieden op VIP plaatsen op deze avond. Dat is door veel leden en sponsoren gedaan, waardoor deze avond afgelopen vrijdag een feit was. Tevens was er een special guest in de persoon van Maurice Steijn, huidig trainer van VVV Venlo en voorheen van ADO Den Haag en werd de avond muzikaal ondersteund door onze “huisband”.

In deze avond is veel energie gestoken door de jubileumcommissie en Jan de Jong , waarvoor wij Jan zeer dankbaar zijn.

Na een heerlijk diner bij Brothers waren de heren Jansma, Van Gelder, De Jong , Steijn en Van den Berg voldoende opgewarmd om er een fantastische avond van te maken. De kantine was omgetoverd in een ware tv-studio waardoor de heren in een prachtige setting op een podium van kunstgras, gesponsord door Hornbach, goed in de schijnwerpers zaten. De avond werd geopend door Hans Verschoor.

Hoe kun je een jubileum van een voetbalvereniging mooier afsluiten dan met mooie voetbalverhalen, een biertje en een hapje!!

Onder leiding van Jan de Jong werd het gesprek opgestart en spraken de mannen uitgebreid en open over hun belevenissen, hun werk en hun contacten in de voetbalwereld.
Wie is de manager Louis van Gaal, hoe waren de wedstrijdvoorbereidingen tijdens het WK, hoe was de sfeer in het Nederlands Elftal, hoe lopen de interviews na afloop van een wedstrijd? Dit kwamen we allemaal te weten. Waarom loopt het onder Hiddink nu zo anders? Wat is er aan de hand in het Nederlands Elftal op dit moment? Jansma en Van Gelder lieten hier hun licht over schijnen. Ook Marco van Basten kwam aan bod, hoe was hij als bondscoach en hoe is hij tot zijn beslissing gekomen om van hoofdcoach van AZ een stapje terug te doen naar assistent?

In de pauze werden kaarten verloot voor de wedstrijd ADO-AJAX, Maurice Steijn trok het winnende lot, hetgeen in handen bleek te zijn van onze eigen gelukkige hoofdtrainer Martin de Graaf.

Na de rust mocht het publiek onder leiding van Peter van den Berg vragen stellen aan beide heren. Ook hier zijn we veel te weten gekomen. Deze vragen maakten de avond ook nog eens interactief. Zo weten we nu bijvoorbeeld dat Louis van Gaal al zijn linies apart voorbereidde op de komende WK-wedstrijd en dat Dirk Kuyt dus deelnam aan de voorbereiding van elke linie, behalve de keepers. Daar werd meteen geopperd om Dirk tijdens zijn afscheidswedstrijd ook nog even te laten keepen zodat hij werkelijk alle posities in het elftal heeft bezet. Is Van Persie nog steeds de juiste aanvoerder?

Maurice Steijn sprak zich als antwoord op een vraag uit de zaal nog uit over de doorgroei mogelijkheden van Jens Toornstra en nuanceerde Kees Jansma gelijk zijn rol als ontdekker van Jens Toornstra. Ook daarbij nog de anekdote dat toen Jens zijn eerste interland speelde door Van Gaal werd uitgeroepen tot “kampioen terugspelen” om vervolgens in de volgende interland een vrije trap erin te schieten.

Om Kees, Jack en Jan te bedanken voor deze mooie avond werden zij getrakteerd op een echte Westlandse kist, geschonken door Eminent met daarin natuurlijk onze Westlandse produkten, maar ook ons eigen KMD bier, het jubileum boek en een CD van de band.

We hebben een mooi inzicht gekregen hoe het eraan toegaat en wat zich allemaal afspeelt op het hoogste niveau van onze favoriete sport.

Op z’n KMD’s bleef het uiteraard nog lang gezellig in de kantine en kunnen we terugkijken op een fantastisch jubileumjaar! Tenslotte is het ook Jansma en Van Gelder wel duidelijk geworden dat KMD toch echt de mooiste club van het Westland is!!

Alle organisatoren, deelnemers, vrijwilligers en gasten bedankt voor deze grootse afsluiter.