FeVoWest staat weer “op de rails

FeVoWest staat weer “op de rails”.
De Federatie Voetbalverenigingen Westland, bij verkorting genaamd FeVoWest, heeft een nieuw bestuur. In een uitgeschreven Buitengewone Algemene Ledenvergadering, welke maandag 20 oktober werd gehouden in de accommodatie van Westlandia te Naaldwijk, presenteerde de interim commissie de vier kandidaat bestuursleden. Alvorens de verkiezing van het nieuwe bestuur aan de orde kwam, werden eerst een aantal andere agendapunten afgehandeld, waaronder de taakvoorstellen, uitgesplitst in
- Ondersteuning en Facilitering van de aangesloten verenigingen;
- Representatieve Activiteiten;
- Voetbalactiviteiten;
- Technische Zaken;
- Selectiebeleid Westlands Elftal;
Deze voorstellen waren, tijdens een tussenrapportage, al eerder aan de orde geweest in het voorzittersoverleg van 15 september j.l. De op ondergeschikte punten enigszins aangepaste voorstellen haalden het vlot. Ook kwam een opgesteld convenant aan de orde. Dit convenant moet een einde maken aan de vrijblijvendheid waarmee sommige verenigingen opereren. Het convenant regelt enigermate de plichten van de verenigingen als lid van FeVoWest en met name het deelnemen aan competities en het beschikbaar stellen van spelers voor het Westlands Elftal. Wel had de vergadering moeite met de eventueel op te leggen sancties, waaronder de mogelijkheid van het opleggen van een geldboete, wanneer men zich niet aan de afspraken houdt. Hier gaat het nieuwe bestuur nog naar kijken.

Bij de bestuursverkiezing werden de voorgedragen kandidaten Dick Hartman, secretaris,
Piet Roels, penningmeester en Chris Koehler, wedstrijdzaken, unaniem gekozen. Bij de voordracht van Rien Mostert als voorzitter werden door de voorzitters van enkele verenigingen vraagtekens geplaatst. Men zag liever een volledig nieuw bestuur en niet een stukje erfenis uit het verleden. Mostert was immers al voorzitter van FeVoWest van 1990 tot 2010. Omdat voorzitter Leo van der Lans - na
een uitgebreide discussie - geen kans zag de vertegenwoordigers van de drie verenigingen tot andere gedachten te brengen, was een schriftelijke stemming noodzakelijk.
Dit mondde in een ruime meerderheid voor Mostert uit. De voorzitters van VELO, Westlandia en Honselersdijk verklaarden vervolgens zich loyaal achter het bestuur te zullen opstellen.

Vervolgens werd afscheid genomen van de leden van de interim commissie. Piet Vijverberg, voorzitter
van VELO, voerde namens de verenigingen het woord. Hij bedankte de vijf commissieleden, te weten : Leo van der Lans, Henk Stremmelaar, Rien Mostert, Hans de Jager en Wim Voois voor hun geweldige inzet gedurende de interim periode.
Tenslotte bedankte Rien Mostert een ieder voor het vertrouwen dat in hem is gesteld. Hij neemt met
jeugdig elan de uitdaging aan om, samen met zijn mede-bestuursleden, van FeVoWest weer een
bruisende club te maken.