Invoering spelregelbewijs 2e jaars B spelers. Belangrijk!!

ingevoerd op 16-10-2014

INVOERING SPELREGELBEWIJS VOOR SPELERS (J/M) GEBOREN IN 1998 (2E JAARS B-JUNIOREN)
13 oktober 2014

De KNVB heeft naar aanleiding van ongeregeldheden in Almere eind 2012 o.a. het spelregelbewijs voor de 2e jaars B-junioren ingevoerd. Elke 2e jaars B junior geboren in 1998 moet uiterlijk 31 december 2014 het spelregelbewijs gehaald hebben. Heb je hier niet aan voldaan dan mag je vanaf 1 januari 2015 niet meer spelen totdat je alsnog je spelregelbewijs gehaald hebt. Om de toets te kunnen maken, moeten de deelnemers zich verdiepen in de spelregels van het voetbalspel. Alle spelregels komen aanbod. Onderwerpen als Directe-Indirecte vrijetrap, buitenspel, hoe moet je ingooien, wat is een correcte schouderduw, bij welke overtreding krijg je een gele of rode kaart worden behandeld.

Alle 2e jaars B-junioren geboren in 1998 ontvangen een brief van de KNVB met je activatiecode en inloggegevens. De B coordinator en scheidsrechterscommissie kan de voortgang volgen door het clubdashboard waarin de vorderingen van de leden zichtbaar zijn.

Op www.voetbalmasterz.nl vind je alle informatie die je nodig hebt om je voor te bereiden op de toets. Reserveer hier wel voldoende tijd voor, want het is behoorlijk pittig. Ook is het voor de andere leden zeer leerzaam om wat meer te weten te komen over de spelregels. Aan de hand van oefen vragen en voetbalfragmenten kan iedereen zijn spelregelkennis testen er worden telkens een aantal vragen gesteld en 4 mogelijk antwoorden gegeven. Aan het eind zie je dan je score en krijg je een overzicht van de vragen welke niet goed beantwoord zijn.

We willen jullie zoveel mogelijk ondersteunen en gaan bij voldoende animo een bijeenkomst organiseren om jullie te helpen indien dit op eigen kracht niet mocht lukken. Let op het is dus je eigen verantwoordelijkheid om je spelregelbewijs te halen vanuit KMD kunnen we je alleen maar ondersteunen.

Heel veel succes.

Groetjes,