Jubileum weekend

Dat de jubileumcommissie al maanden in voorbereiding was geweest was dan ook wel te merken. Wat een feest is het geworden. Een feest om nog jaren op terug te zien! De vrijdag werd ‘afgetrapt’ met een aantal wedstrijden tussen oud-spelers en spelers van de huidige selectie elftallen van dames en senioren . Van heinde en verre waren deze naar het sportpark gekomen. En niet alleen de spelers maar ook overige reünisten wilde geen moment missen van het spektakel.
Na de wedstrijden was het tijd voor het officiële moment. De voorzitter memoreerde het ontstaan van KMD en haar omzwervingen door Wateringen voordat het sportpark de Hoonaert werd betrokken aan de Noordweg. Dat nu al weer meer dan 10 jaar op het Suydervelt wordt gevoetbald, was zelfs voor een enkele reunisten een verrassing.
Hierna werd door Peter van der Berg stil gestaan bij alle activiteiten, welke voorafgaand aan het weekend werden georganiseerd en zette de mede-organisatoren nog even in het zonnetje, Maar het klapstuk bleek een boek met derde helft verhalen onder de titel, ‘Je had erbij moeten zijn’. Een werkelijk fantastisch boekwerk dat met korte verhalen en oude foto’s heerlijk wegleest.
Als laatste was het de beurt aan Bram Meijer, die namens de Gemeente Westland de vereniging feliciteerde met het jubileum en Louis Hollaar in het bijzonder. Hij werd verrast met de Westland Stek, een onderscheiding voor zijn persoonlijk jubileum van 60 jaar vrijwilligerschap bij de Mooiste Club van het Westland.
Hierna was het de beurt aan de reünisten. Het was prachtig om overal groepjes mensen te zien die elkaar soms jaren niet meer gezien hadden. Zij vielen elkaar soms letterlijk in de armen, maar af en toe was de ‘KMD-pas voor het leven’, welke van naam is voorzien, een mooi hulpmiddel bij de herkenning.
Halverwege de avond was er een veiling, waarbij Jan de Jong voor prachtige veilingstukken had gezorgd en waarbij hijzelf als veilingmeester optrad. Hij moest wel alle zeilen bij zetten om de enthousiaste gesprekken tijdelijk te onderbreken. Op zijn eigen wijze wist hij de stukken aan de man te brengen en daarmee een mooi bedrag bij elkaar te brengen.
Hierna werden de gesprekken tot in de late uurtjes hervat en konden de reünisten maar moeilijk afscheid nemen.
Al snel was het zaterdag en kon de jongste jeugd, na het loslaten van de ballonnen en het ontvangen van een nieuw shirt met hun naam erop, aan hun meerkamp en mixtoernooi beginnen. Tussendoor was er een springkussen, konden ze zich laten schminken en werden er poffertjes gegeten. Hierna werden de velden vrij gemaakt voor de oudere jeugd, dames en senioren om hun mixtoernooi af te werken. Ook voor hun was het een geslaagd toernooi dat menigeen graag als eindtoernooi zou zien. Tussendoor werd door een heuse Drone film en foto opname gemaakt van de wedstrijden en de letters KMD, welke op veld 1, door de aanwezigen werden geformeerd.
De hele dag bleef het gezellig druk op het sportpark, dat ’s middags op een lekker zonnetje werd getrakteerd.
Het avondprogramma diende zich aan. De teams stonden zenuwachtig voor de deur te trappelen tot de zaal open ging. Na het uitdelen van de stemkastjes en het testen ervan kon de grote KMD pub- quiz van start gaan. De 40 vragen in verschillende categorieën leverde een spannende strijd op, waarbij uiteindelijk KMD 8 met de eer mocht gaan strijken. Dat de quiz gewaardeerd werd bleek wel uit het verzoek van de teams en de massaal toegestroomde toeschouwers  om hier een terugkerend activiteit van te maken. Helemaal super!
De band Burgers Zoo had voor de quiz al een beetje warmgedraaid maar mocht nu echt aan de bak. Met een stevig repertoire wisten ze het massaal aanwezige KMD publiek voor zich te winnen en langzaam in extase te brengen. Afwisselend met de band deed onze eigen DJ Jos nog een duit in het zakje. Met zijn opzwepende muziek kwam iedereen los en werd luidkeels meegezongen. De avond vloog om en de teleurstelling was dan ook groot toen het licht aanging en men besefte dat aan het jubileumweekend echt een einde gekomen was.
Nog steeds dreunt het weekend na en komen er telkens nieuwe vlagerige herinneringen voorbij, die het beeld compleet maken dat de jubileumcommissie in haar missie is geslaagd. Het heeft veel uren gekost in de voorbereiding met een fantastisch resultaat.  Een groot compliment aan hun, de sub-commissies en aan iedereen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen. Het heeft er toe heeft geleid dat dit feest ons nog lang bij zal blijven.
Bedankt allemaal!